Fick äntligen köpt stativ till mina blixtrar här om dan, så underlättar väldigt mycket i fotningen. Testade att fota min polares prelude. Vinklarna kanske e rätt smaklösa men tyckte ändå ljussättningen blev helt ok, dumt av mig att välja svart som första seriösa testet men gillar ändå resultatet. Nån som har några bra tips på hur jag skulle kunna gå till väga så skriv gärna det så jag kan förbättra detta
Så här hade jag det me båda blixtrarna längs bilen, kan man göra på ett annat sett höjd etc? Eller ska man bara förfina sin teknik !?
Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!
Lite synd dock att bilen i sig var svart för det blir väldigt mycket grått och svart på bilderna (om man bortser från navkåpan och bromsoken ) och de går nästan ihop och blir en stor kludd på bilden. Tror jag tycker så mest för att man inte ser några linjer i princip, man ser bara en siluett typ
Hade det varit en färggrannare bil som stått där tror jag att bilderna blivit bättre, för det är ju inget fel på fotot i sig eller med blixtens placering, bara lite för mörkt imo.
Lite synd dock att bilen i sig var svart för det blir väldigt mycket grått och svart på bilderna (om man bortser från navkåpan och bromsoken ) och de går nästan ihop och blir en stor kludd på bilden. Tror jag tycker så mest för att man inte ser några linjer i princip, man ser bara en siluett typ
Hade det varit en färggrannare bil som stått där tror jag att bilderna blivit bättre, för det är ju inget fel på fotot i sig eller med blixtens placering, bara lite för mörkt imo.
Hehe...japp jag vet det me de svarta, e fullt medveten om det får väl ragga upp nått färggrannare ragg å fota snart då det e ju längre kvällar nu så det borde ju inte vara några problem
Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!