tja nu äre så att ja fick för mig för ett topplocksbyte på min gamla sjuuförti .
och mina goda vänner skulle jag inte släppt lös på att fixa dit grenröret , eftersom dom drog av 3 bultar .
o grejjen är ju att efter många om och men så borra vi om o gänga om . men det blev inget bra alls , o nu stod jag där o tänkte men de kan ju inte läcka så mycket . haha vad dum man känner sig nu ,
det läcker som fan och jag kan inte dra åt med några skruv för de e sönder borrat .
vad ska jag ta mig till ? . ja tänkte på om jag kunde svetsa dit nya skruv . funkar det i aluminum med mig svets eller ? finns det något annat alternativ .
jag vill verkligen inte ta bort toppen de va fan mer arbete än vad jag förväntade mig .
MIG funkar troligtvis inte i aluminium, enklaste är att borra och gänga om på plats. Sedan köpa en pinnbult med rätt gängstorlek ut och den överdimensionerade inåt.
Kommer inte riktigt ihåg storlekarna, men om du borrar upp tex ett 8 eller 10 hål. I med en Helicoil gänga, så får du 6 igen. Blir starkare än original.
det är ju som sagt en traktor 740 så de är ju lungt, ur med toppen köp en på skroten eller blocket billigt o byt, ingen vetenskap alls o tar ca 30 min o riva ur toppen o 35-40 min o montera
det är ju som sagt en traktor 740 så de är ju lungt, ur med toppen köp en på skroten eller blocket billigt o byt, ingen vetenskap alls o tar ca 30 min o riva ur toppen o 35-40 min o montera
Köpte ju toppen på skroten för o tjäna ett par häst , o dom tar ju tusen spänn för ett topplock där