3065
Sök

Conrad.se, bluff eller bara långsamma leveranser

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Beställde en JBL GT5-2402BR baslåda från Conrad.se den 20/3 och det är 30/3 idag och jag har fortfarande inte fått den. I beställningsbekräftelsen stog det att jag skulle få ett mail med kolli-id inom ett par dagar och det har jag heller inte fått.

Tur man tog det på postförskott iaf.

Mvh

100% ninja
342 Inlägg
30 mars 2011
kontakta företaget å fråga?

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Har gjort det för 3:e gången idag och dom påstår att den är skickad den 23/3.

Frågade om kolli-id då också men det kunde dom inte ge för att dom inte hade det än. :S
Senast redigerat av Landstrom (30 mars 2011)

5 198 Inlägg
30 mars 2011
Landstrom skrev:

Fråga efter kolli nr så kan du söka på respektive fraktbolags hemsida

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
Landstrom skrev:

Fråga efter kolli nr så kan du söka på respektive fraktbolags hemsida

Har gjort det, redigerade inlägget men du var snabbare. smile

Man törs ju heller inte beställa en någon annanstans nu om den då plötsligt dyker upp på posten.

2 230 Inlägg
30 mars 2011
vilka är den skickad med då? för vissa företag tar det en tid att leverera saker. tex schenker/dhl kan det ju ta typ en vecka.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Posten vad jag har förstått. Och det ska ju inte ta 8 arbetsdagar, sen är det ju skumt när dom påstår att det är skickat 23/3 men kan inte ge mig kolli-id. Hade jag åtminstone fått det så må det ju vara. Då vet man ju iaf att paketet är på väg.

Har fått leveranser både från DHL och Schenker och det har det tagit 2-3 dagar beroende på vart det kommer ifrån, från dagen det är skickat.
Senast redigerat av Landstrom (30 mars 2011)

5 198 Inlägg
30 mars 2011
om de har skickat på posten så ska dom kunna ge dej ett kolli id, OM det inte är skickat som brev.

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Kan man skicka grejer på 30kg som brev?

863 Inlägg
30 mars 2011
En kompis beställde därifrån och fick sina saker iaf! smile

Jag vet inget om leveranstid, men kom fram gjorde de smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

5 198 Inlägg
30 mars 2011
Landstrom skrev:
Kan man skicka grejer på 30kg som brev?

näe lite svårt å få ner det i brevlådan.. klart dom ska kunna ge dej kolli id annars har dom inte skickat det.. helt enkelt.

* Voff voff *
10 597 Inlägg
30 mars 2011
Conrad är låååååååångsamma (eller dom var iaf för några år sedan när jag råkade beställa därifrån)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

451 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Okej, då ska man alltså inte beställa från conrad om man har bråttom. Men det har jag för jag är utan basar! Och det är inge kul. big_smile

1 517 Inlägg
30 mars 2011
jag beställde saker därifrån,  tog runt en vecka att få kollinr, men efter det så gick det fort

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

21 761 Inlägg
30 mars 2011
Har beställt därfrån ett par gånger och nog har det tagit minst en vecka, däremot har jag inte fått kollinummer någon gång vad jag minns. Om jag inte har helt fel så skickas väl grejorna (åtminstone vissa saker) från ett huvudlager i Tyskland, då måste väl paketet komma till Sverige innan det får ett kollinummer. hmm

Är dock inte helt säker på mitt påstående. Fast det går ju att kika på deras hemsida vilka villkor som gäller.

4 693 Inlägg
30 mars 2011
Jag/vi har beställt mycket där ifrån och alltid fått sakerna smile

Booyakasha!

6 851 Inlägg
30 mars 2011
Drönirettab skrev:
Om jag inte har helt fel så skickas väl grejorna (åtminstone vissa saker) från ett huvudlager i Tyskland, då måste väl paketet komma till Sverige innan det får ett kollinummer. hmm

Är dock inte helt säker på mitt påstående. Fast det går ju att kika på deras hemsida vilka villkor som gäller.

Stämmer, det går inte att spåra ett paket innan det når landets grännser.

451 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Aha... När han sa att det är skickat 23/3 så menade han nog då att det är skickat från tyskland. Men då hade han iofs kunnat säga det.

116 Inlägg
31 mars 2011
Tog tid när jag beställde där med. Och som tidigare nämnts så tror jag det skickas från tyskland.
Kollinummer och slutlig bekräftelse fick jag inte heller.

[GBG Crawlers]

5 198 Inlägg
31 mars 2011
Om de inte har ett kollinummer att lämna ut,är det då inte bättre dom säger att det har skickats i från tyskland,,

Sök