3140
Sök

Conrad.se, bluff eller bara långsamma leveranser

2 230 Inlägg
1 april 2011
TT-Avant skrev:
Drönirettab skrev:
Om jag inte har helt fel så skickas väl grejorna (åtminstone vissa saker) från ett huvudlager i Tyskland, då måste väl paketet komma till Sverige innan det får ett kollinummer. hmm

Är dock inte helt säker på mitt påstående. Fast det går ju att kika på deras hemsida vilka villkor som gäller.

Stämmer, det går inte att spåra ett paket innan det når landets grännser.

gör det visst det så det så, beror dock på vad det är skickat med. men tex UPS och nu vilka mer det är som är i världen så går det att spåra hela vägen. och det är oftast dessa det skickas med.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

660 Inlägg
3 april 2011
TT-Avant skrev:

Jag brukar beställa från ATP-Autoteile.de och då får jag alltid kolli så jag kan spåra paketet hela vägen från tyskland tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

6 851 Inlägg
3 april 2011
När vi tar hem saker från tyskland, 2 gånger i månaden året runt (i X antal år), så går det inte att spåra paketen där ifrån. Sedan om ni kan göra det vet jag ej. Säger enbart det som jag vet, det är att VI kan ej spåra paketen som skickas där ifrån. Inte förrens de anländer nere i Malmö och då får ett kollinummer som vi kan gå efter. När det är i tyskland så finns det EJ sådant nummer.

451 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Jag fick den på fredag iaf, fick aldrig något kollinr.

1 515 Inlägg
3 april 2011
Rojpen skrev:
TT-Avant skrev:
Drönirettab skrev:
Om jag inte har helt fel så skickas väl grejorna (åtminstone vissa saker) från ett huvudlager i Tyskland, då måste väl paketet komma till Sverige innan det får ett kollinummer. hmm

Är dock inte helt säker på mitt påstående. Fast det går ju att kika på deras hemsida vilka villkor som gäller.

gör det visst det så det så, beror dock på vad det är skickat med. men tex UPS och nu vilka mer det är som är i världen så går det att spåra hela vägen. och det är oftast dessa det skickas med.

Precis, UPS och bla TNT går att spåra World-wide och har extremt snabba leveranser. Alla saker jag beställer utomlands tar jag hem via de, de är dyra men snabba. Man får vad man betalar för smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Sök