2722
Sök

Brygga sinuslive?

19 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hej.
http://img828.imageshack.us/img828/2874/ljud.jpg
Har kopplat som på bilden
Båda stegen ligger på 1500x1Ohm/st Undrar om det blir 2 Ohm på steg B när det är kopplat såhär? Har hört att man kan koppla alla + på steg A och alla - på steg B stämmer det eller har jag kopplat rätt? Vill ha så de spelar 1Ohm till varsin bas. Har provat koppla varsin bas till varsit steg men spelar bara bra i ett av stegen fast jag provat ställa om båda!
Senast redigerat av thelaus (31 mars 2011)

3 187 Inlägg
31 mars 2011
om du kopplar en bas ett ett steg och den andra till ett steg och ställer alla inställningar exakt samma (så gott det går) så ska det spela ungefär lika.

hur kopplade du när du testade att koppla en bas till ett steg?

19 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Då kopplade ja en varsin bas till varsit steg men med samma inställningar på båda så spela de bara bra i den basen som var kopplad till steg "B" den andra kom de knappt ljud ifrån. Men någon som vet om man koppla båda + ifrån båda basar till ett av stegen sen båda - till de andra steget om de ska vara så eller har jag hört fel?

20 Inlägg
1 april 2011
om du ska ha bägge basara på samma så får du koppla i serie för att dom är på 2x2ohm om du kopplar alla perallelt så går du ner tol 0,5 ohm å då går stegena sönder

19 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
jo men de är ju så att ja vill veta om de går koppla som jag frågat i tidigare inlägg

3 187 Inlägg
1 april 2011
thelaus skrev:
Då kopplade ja en varsin bas till varsit steg men med samma inställningar på båda så spela de bara bra i den basen som var kopplad till steg "B" den andra kom de knappt ljud ifrån. Men någon som vet om man koppla båda + ifrån båda basar till ett av stegen sen båda - till de andra steget om de ska vara så eller har jag hört fel?

då är det något som är galet.. linkade du stegen så det ena steget jobbar som "slave!?

Team Autohifi!
865 Inlägg
1 april 2011
thelaus skrev:
Hej.
http://img828.imageshack.us/img828/2874/ljud.jpg
Har kopplat som på bilden
Båda stegen ligger på 1500x1Ohm/st Undrar om det blir 2 Ohm på steg B när det är kopplat såhär? Har hört att man kan koppla alla + på steg A och alla - på steg B stämmer det eller har jag kopplat rätt? Vill ha så de spelar 1Ohm till varsin bas. Har provat koppla varsin bas till varsit steg men spelar bara bra i ett av stegen fast jag provat ställa om båda!

Har du tänkt att docka stegen så har du gjort fel och risken är att du skickar båda stegen när du gör så där.

Så här skall du koppla, ( Förstår du inte denna anvisning? docka då inte stegen)

Steg 1 är master steget och där kopplar du in  RCA kablarna från Huvudenheten.
Från steg 1 tar du en singel RCA från Brige out till Line in på steg 2 som är slave steget.

Steg 1 kommer sen att vara positiv och högtalar + kommer vara + i installationen.
Stegets minus skall kopplas ihopp med Steg 2 högtalar minus.
Steg 2 högtalar + kommer sen att vara minus i installationen.
Detta är så eftersom man fasvänder det enna steget mot det andra, kopplar man fel så ställs stegen mot varandra och då går de sönder.

Om du inte förstår denna anvisning så skulle jag skaffa en RCA splitt till din lågnivå och koppla ett steg per bas och inte använda docknings funktionen.

OBS!!! Tänk på att stegen drar dubbel så mycket ström i dockat läge och är bara 2ohm stabila!

Good luck!
Senast redigerat av MrCalle (1 april 2011)

Sök