Behöver lite egenutbildning på mitt Engelska hjul så Gtr.en får agera testdocka idag!
Nu jäklar har jag gjort en grej jag velat ha på flera bilar tidigare.
tycker det passar på en turbo bil vet inte varför?
då jag känner att jag behöver lära mig mer kring mitt nya Engelska hjul och lite nya plåtmaskiner så tänkte jag det här blir ju perfekt, litet men avancerat.
ett värmeskydd till bakkjolen i handknackad alu med en massa snygga m5 insex bultar:)
Börjat forma ena delen
Kan det verkligen bli bra det här?
Innan makeover
Passformen helt ok till att börja med
Har börjat rulla ena delen som skall passa mot bakjolen
i 1.5 mm alu
Tejpat upp en mockup för o kolla passform innan svets
Tiggat och slipat svetsarna, har även punkat baktill där det inte syns för o hålla styrkan i svetsarna bättre då jag slipat bort 80% av svetsen på undersidan.
Det vart bättre än jag trodde! har högglans polerat det och det sitter med 14 st m5 insex med platt skalle.
Sweet. är lite sugen faktiskt på o byta bakre dämparen till en med dubbla rör för o vika av lite från mängden.
har beställt ett Greddy hardpipe kitt som ersätter alla rör från turbosarna samt till luftfilter som kommer på Tisdag! kommer bli grymt.
ska även Blästra och pulverlacka fälgarna svarta och som grädden på moset så har jag lämnat in alla lampor på våtslip och klarlack med lite svart i för o få ett lite mörkare stuk. och givetvis Xenon!