3116
Sök

Skyline R33 GTR från Norr - Ny motorn R34 GTR 2000 MIL PÅ PLATS!

434 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Få rostfritt blankt är jag bra på:)
Bara komma hit o lämna grejerna;)

434 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Äntligen så har jag hittat motorn jag väntat på!

motorn byggdes för att gå timeattack/bana och hann gå 50 mil på väg innan han som hade bilen blev påkörd bakifrån riktigt illa, så nu fick jag chansen att lägga ett bud och köpa motorn och det känns riktigt bra!
killen tog min gamla motor i inbyte också så jag fick lite pengar för den

här är specen

N1 kolvar
n1 stakar
N1 oljepump
Acl lager
Arp bultar i hela motorn
Greddy kammar
Ny kamremsats
Ny vattenpump
Inslipade ventiler
Nya ventiltätningar/styrningar
nya packningar i hela motorn
inslipad balanserad vev
2 st Hks 2530 turbos
Tomei oljerestriktor

och som grädden på moset 2 st högtjutande HKS 2530 AGG som också gått 50 mil:)

http://img546.imageshack.us/img546/7790/hks25301.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bilder på motorn kommer såfort den anländer, den for med bussgods från Göteborg idag och ska färdas 150 mil så det tar nog några dagar!

längtar tills jag får börja putsa och montera ihop allt

7 274 Inlägg
18 november 2011
Dom där aggen rör på sig rätt hyffsat wink

4 Inlägg
18 november 2011
Riktigt nice, Fin spec på motorn smile

434 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Verkar vara en riktigt ärlig och shysst kille också som jag handlat utav, han tar min gamla motor i inbyte och låter mig behålla den tills jag kollat motorn jag köpt ordentligt, komptestat etc för att vara hundra, ska även vara Greddy kammar och det är ju enkelt och kolla.

den var inte helt gratis heller:)

motorn har bara gått 50 mil efter renovering så jag ska börja sommaren med att köra med min nismo ecu och std spridare och pump, och köra in den ordentligt, sen blire o uppgradera

7 274 Inlägg
19 november 2011
Onlyrobin skrev:
Verkar vara en riktigt ärlig och shysst kille också som jag handlat utav, han tar min gamla motor i inbyte och låter mig behålla den tills jag kollat motorn jag köpt ordentligt, komptestat etc för att vara hundra, ska även vara Greddy kammar och det är ju enkelt och kolla.

den var inte helt gratis heller:)

motorn har bara gått 50 mil efter renovering så jag ska börja sommaren med att köra med min nismo ecu och std spridare och pump, och köra in den ordentligt, sen blire o uppgradera

Ibland hittar man riktiga guldklimpar att handla utav! Måste kännas väldigt skönt för din del förstår jag smile
Se bara till att inte fegköra alldeles för mycket när du kör in den bara. Du behöver ju inte plåga livet ur bilen men det är bra om den får varva en del också.

434 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Okej:) ja givet, så stackarn inte sotar igen;)

434 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Jag måste få tag i en vettig koppling också, tänkte svara av svänghjulet som följer med motorn och köpa en vettig koppling, mitt gamla svänghjul är väldigt blånat och har nån sprickbildning.

7 274 Inlägg
19 november 2011
Nu vet jag inte hur mycket du vill spendera men jag kan iaf gå i god för min ATS två-skiviga kolfiberkoppling.
Bettar hårt som fan men ändå väldigt skön att köra stadstrafik med! Verkligen inte som någon sinterlamell!

Kostar däremot en hel del... Finns både med och utan svänghjul.

434 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Nu vet jag inte hur mycket du vill spendera men jag kan iaf gå i god för min ATS två-skiviga kolfiberkoppling.
Bettar hårt som fan men ändå väldigt skön att köra stadstrafik med! Verkligen inte som någon sinterlamell!

Kostar däremot en hel del... Finns både med och utan svänghjul.

vad kostar en sådan? min Nismo koppling som jag hade på föregående motor var underbar! gick att kliva av på 8000rpm och det bettade 100% eller köra lugnt i stan inga problem aldrig nån av eller på känsla, men den kosta tydligen också en massa, funderade på om man kunde köpa nya lameller och svarva svänghjulet för o komma undan billigt, men har inte hittat rätt grejer.

7 274 Inlägg
19 november 2011
http://www.rhdjapan.com/nissan/r33-skyl … uild-parts
Där finns det en hel del satser. Annars kan du maila dom och fråga.
Är det nismos dubbelskiviga koppling? Den är väl ganska vanlig och väldigt bra så isåfall tycker jag att du bara satsar på nya delar till den.

ATS kopplingen går på närmare 20,000kr + frakt och ev tull därifrån...
Leta runt i USA lite grann då dollarn är låg så med lite tur kanske du hittar något!

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
19 november 2011
Mycket ballt projekt, kommer följas med lupp wink

434 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
http://www.rhdjapan.com/nissan/r33-skyline-gt-r/clutch-kit-rebuild-parts
Där finns det en hel del satser. Annars kan du maila dom och fråga.
Är det nismos dubbelskiviga koppling? Den är väl ganska vanlig och väldigt bra så isåfall tycker jag att du bara satsar på nya delar till den.

ATS kopplingen går på närmare 20,000kr + frakt och ev tull därifrån...
Leta runt i USA lite grann då dollarn är låg så med lite tur kanske du hittar något!

Thanks!
är rätt säker på att det är den här http://www.rhdjapan.com/nismo-super-cop … disc-15052

. frågan är hur man ska göra med svänghjulet? om man ska prova svarva av det, tyckte jag såg någon sprickbildning men det var svårt att se då det lika gärna kan vara ojämnheter efter att kopplingen gått varm...

7 274 Inlägg
20 november 2011
Om det är kopplingen du har så tycker jag att du bara ska byta lamellerna på den för den ska vara väldigt bra har jag hört från väldigt många smile

Du har ingen duktig verkstad där uppe som kan kika på ditt svänghjul och svara på ifall den går att använda?
Ett sprängt svänghjul är nog det sista man vill ha.
Det finns nya på den sidan också men det var väl 3500 + frakt och ev tull då. Annars så kan du kolla lite i england eller usa.
Du kan även testa att skicka ett mail till dom och fråga ifall dom har några nya nismo svänghjul som följer med när man normalt köper kopplingen.
Ebay kan vara rätt bra ställe ibland.

En annan sida som har rätt mycket med är www.nengun.com
Sen på gtr.co.uk så kan matty32 fixa fram allt från japan, inte alltid så billig däremot men värt att kolla upp.

434 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Om det är kopplingen du har så tycker jag att du bara ska byta lamellerna på den för den ska vara väldigt bra har jag hört från väldigt många smile

Du har ingen duktig verkstad där uppe som kan kika på ditt svänghjul och svara på ifall den går att använda?
Ett sprängt svänghjul är nog det sista man vill ha.
Det finns nya på den sidan också men det var väl 3500 + frakt och ev tull då. Annars så kan du kolla lite i england eller usa.
Du kan även testa att skicka ett mail till dom och fråga ifall dom har några nya nismo svänghjul som följer med när man normalt köper kopplingen.
Ebay kan vara rätt bra ställe ibland.

En annan sida som har rätt mycket med är www.nengun.com
Sen på gtr.co.uk så kan matty32 fixa fram allt från japan, inte alltid så billig däremot men värt att kolla upp.

Jag såg att kopplings kittet Nismo gick på 7500:- + frakt tull o moms, är ju inte hela världen, men med tanke på vad ett svänghjul väger så är frakten säkert dyr.

Rips Racing nya zeeland hade jag tänkt handla ifrån, NZD är ju 5.50:- svenska ca, väldigt prisvärt.

7 274 Inlägg
20 november 2011
Rips är grymma grejer! wink

434 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Jo dom har mkt extremt grymma produkter! jag var ju inne på en rb30 först men det skenade i sånna fruktansvärda pengar!

men nu till en rolig grej, fick ett sms från killen som jag köpt motorn utav för en stund sen, att han hittat igen en nästan ny Exedy sks koppling komplett som nästa är ny, samt några OMORI mätare som han skickar med kylaren utan extra kostnad, alu kylaren köper jag för 1500:-!

en riktig guldklimp snubben här, kul att det finns givmilda och trevliga människor där ute och handla utav!

434 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
Imorgon blir det HJULAFTON då nya motorn anländer, synd jag måste betala för klapparna själv bara!

jag passade på att beställa en ny alukylare också då min std kylare sprack i en anslutning då jag plockade bort den:/

434 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
Det här är helt SJUKT!!!! jag får ett sms från bussgods om att motorn kommit, far dit, men allt detta är en petitess! nån jävul har SNOTT ENA HKS TURBON! herregud... o stackars kille som skickat den får inte en krona då han inte har emballerat grejerna? vilken fruktansvärd tur att jag inte löste ut grejerna!
Senast redigerat av Onlyrobin (22 november 2011)

601 Inlägg
22 november 2011
Onlyrobin skrev:
Det här är helt SJUKT!!!! jag får ett sms från bussgods om att motorn kommit, far dit, men allt detta är en petitess! nån jävul har SNOTT ENA HKS TURBON! herregud... o stackars kille som skickat den får inte en krona då han inte har emballerat grejerna? vilken fruktansvärd tur att jag inte löste ut grejerna!

Ja fasen den såg inge rolig ut där på pallen...
De måste nästan vetat att den skulle med denna buss de som gjorde det. Eftersom ena röret såg avsågat ut?! Vem går runt med en såg liksom?

Sök