3587
Sök

Volvo V70 -04 byte av stereo

3 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
hej nu är det så att jag har en volvo v70 -04 som jag har planer på att byta stereo någon som har tips eller vet hur man gör ?
Senast redigerat av Xilone (3 april 2011)

3 187 Inlägg
3 april 2011
Xilone skrev:
hej nu är det så att jag har en volvo v70 -04 som jag har planer på att byta stereo någon som har tips eller vet hur man gör ?

ska du köra på enkel din så måste du ha en monteringsram.
http://blekingebilradio.se/category.htm … teringsram
där har du några allternativ, tår under om det passar V70 modellen.

ska du ha dubbel din så ska det nog bara vara att skifta (dock inte helt säker på det)

3 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Okej ska kolla på det där för vill ha en enkel stereo istället för den stora men den stora e ju snygg oxså. men tack för hjälpen iaf..

3 292 Inlägg
5 april 2011
Ganska intressant ämne det här tycker jag, om man vill ha en ram till dubbeldin.. har letat och letat.. inte hittat nåt som passar tex V70 -04, det tråkiga med Volvos orginal HU-603 är att den inte klarar MP3, därav tankar att byta till annan.. helst dubbeldin..  blir kanske lite stök att få till kablarna åxå från nya stereon till bilens orginal kontaktdon.. ??

Nån som har vettig info om detta.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

6 558 Inlägg
5 april 2011
Danne_1977 skrev:
Ganska intressant ämne det här tycker jag, om man vill ha en ram till dubbeldin.. har letat och letat.. inte hittat nåt som passar tex V70 -04, det tråkiga med Volvos orginal HU-603 är att den inte klarar MP3, därav tankar att byta till annan.. helst dubbeldin..  blir kanske lite stök att få till kablarna åxå från nya stereon till bilens orginal kontaktdon.. ??

Nån som har vettig info om detta.. ?

tar 20 min å byta  .. sen finns det kabelsats som du pluggar i orginal kostar typ 3-400kr sen äre bara att stoppa i vilken stereo somhelst + du behöver evt en antenn adapter å kostar typ samma den å sen äre bara att spela smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

3 292 Inlägg
5 april 2011
Jo precis.. men gäller att hitta en ram som passar till årgång 04 samt att den är dubbeldin åxå.. har inte hittat nån hittills iaf.. :S

Så jävla kasst att orginal inte klarar MP3... så man ska måsta byta hela skiten och hålla på jävlas.. :S

977 Inlägg
5 april 2011
Kolla först med Bilia om de har ram för dubbeldin för din modell. Jag köpte till min V70N-01 när jag hade den. Kostade 300-400 kr. Känns ju onödigt att lägga det dubbla för en monteringsram om du köper en på annat ställe.

3 292 Inlägg
5 april 2011
Ska kolla runt lite till.. för övrigt känns det skit att måsta byta stereo.. orkar inte hålla på med nån FM sändare heller då dessa inte har nån bra kvalla på ljudet.. :S

Måste inte ha dubbeldin igentligen.. men när man endå ska byta så kan man väl lika gärna skaffa dubbeldin som enkeldin..

x40
1 209 Inlägg
5 april 2011
bluepower ska ha komplet stereo med ram!!

Volvo S40 turbo.

3 187 Inlägg
5 april 2011
Danne_1977 skrev:
Ska kolla runt lite till.. för övrigt känns det skit att måsta byta stereo.. orkar inte hålla på med nån FM sändare heller då dessa inte har nån bra kvalla på ljudet.. :S

Måste inte ha dubbeldin igentligen.. men när man endå ska byta så kan man väl lika gärna skaffa dubbeldin som enkeldin..

detta kan vara något du söker bara att scrolla ner så hittar du till v70, både med enkel din och dubbel din.

977 Inlägg
5 april 2011
big-jepp skrev:
Danne_1977 skrev:

detta kan vara något du söker bara att scrolla ner så hittar du till v70, både med enkel din och dubbel din.

Bilia har också ramen och där kostar den bara hälften så mycket.

388 Inlägg
5 april 2011
Danne_1977 skrev:

Här har du ett annat alternativ http://www.auxadapter.se/ enda nackdelen är väl att den behöver en aux ingång så har man cd-växlare får man koppla ur den annars är det ju perfekt 3.5mm göm lådan dra fram en kabel och koppla in din mp3 eller iphone mm.

3 292 Inlägg
5 april 2011
Jag undrar hur det är om man tex skulle installera en orginal CD-Växlare... ? läser dom MP3 filer.. ?

I min Xantia sitter det orginal cd växlare och den funkar fin fint med MP3 skivor och brända skivor överhuvudtaget...

Skulle ju vara grymt mycket lättare att koppla in cd växlare... än att byta stereo helt och hållet.. :S

388 Inlägg
5 april 2011
Danne_1977 skrev:
Jag undrar hur det är om man tex skulle installera en orginal CD-Växlare... ? läser dom MP3 filer.. ?

Står inget om det på volvos tillbehörssida så nej troligtvis inte tyvärr

3 292 Inlägg
5 april 2011
Verkar ju väldigt stenålders att inte en bil som är så pass ny som över 2000 klarar MP3...  tycker det låter konstigt.. dom flesta idag bränner ju sina egna skivor.. alternativt sparar på USB sticka..

Får se vad man hittar på för lösning...

3 292 Inlägg
28 april 2011
Idag har jag gjort en upptäckt... mina brända MP3 skivor går att köra i min orginalstereo.. HU-603.. varför säger många att det inte funkar med MP3 när jag vet att det gör det.. ? 

Nu behöver jag inte tänka på att byta nån stereo iaf.. big_smile

Sök