3087
Sök

Audi 2.2t aan "klipper" vid högre ladd/varv

9 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder, 2.2t aan från 93. 

Jag körde bilen först ca 150 mil blandad körning (50 mil riktigt hårt) efter detta kom problemet smygande.

Motorn klipper när jag närmar mig 6500rpm och 1.65-1.7 bar första gången så hackar det till sedan lägger jag i nästa växel då klipper det vid 4500 och runt 1 bar då klipper då så hårt att ja nästa slår pannan i ratten,
(känns som bilen då går in i ett felsäkert läge) slår av tändningen och problemet borta men efter nån växling är det tillbaka.
Om jag upplevt allt rätt så sker detta inte på snö is utan enbart på asfalt.

vad som oxå hör till saken är att original laddtrycksmätare i panelen visar 2.1 när min externa visar 1.7 vilket är helt galet?

jag har själv felsökt bilen i veckor och pratat med många extremt kunniga, och ingen kan ge mig ett bra svar,

det sitter en 300kpa mapp-sensor och styrboxen ser okej ut allt verkar ha bra kontakt osv.

Får en felkod som lyder Max laddtryck överskridit och max varv-tal överskridit men det sista beror på att varv-stoppet är flyttat till drygt 8000.

Finns det någon som upplevt detta tidigare och isf kan nå hjälpa mig då mina ideer har tagit slut.

tack på förhand

Turbo (gt32)
spridare s3b (s2)
extraktor
fm ic
3"system racekatt
ställbar WG
1.8t spolar
nya stift (har en kompis som använder lika i en rs2 på 600 hk som dom ska funka)

vad som är uteslutet är

stift,
spolar,
magnetventil,
spridare,
Wg
alla slanger sitterrätt å e fina
eftersom bilen gick först långt och bra så kan man där med utesluta programvara om den inte blivit defekt?

kom med alla förslag
Senast redigerat av Trafikfaran (4 april 2011)

9 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Ge mig alla tips ni har !

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2011
Trafikfaran skrev:
Ge mig alla tips ni har !

Följ forumets regler är tips no 1

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök