3538
Sök

Olja till bilen ?

10 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Tjena jag ska byta olja i bilen för första gången i min ägo här nu och nu undrar jag vad jag ska ha för olja i min Audi 90 2,3 20V´s motor för att den ska gå som bäst smile skulle vara skit schysst om någon kan hjälpa mig detta 

MVH SIMON!

313 Inlägg
5 april 2011
Jag hade tagit en helsyntet.. Te.x Castol 5w-40

296 Inlägg
5 april 2011
i instruktionsboken står det  tongue

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

10 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
2quick4u skrev:

haha aa de kanske det gör men jag fick inte med någon till bilen när jag hämtade den hmm

10 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
_zigge_ skrev:
Jag hade tagit en helsyntet.. Te.x Castol 5w-40

Aa det var min första tanke också . För alla har sagt till mig att jag skulle ha nått liknade efter som att jag har så många ventiler att hålla i form osv . smile tack för hjälpen smile

Smålänning
7 887 Inlägg
5 april 2011
2quick4u skrev:

Precis!

Finns ingen bok brukar 10W/40 delsyntet funka bra i de flesta bilar utan turbo som har några år på nacken smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
5 april 2011
Om den inte gåt på helsyntet innan så är de inte så bra o börja me det. Kör på delsyntet!!

10 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
razmuzzz skrev:
Om den inte gåt på helsyntet innan så är de inte så bra o börja me det. Kör på delsyntet!!

Ne jag har ju inte en aning om vad det har gått på för olja innan hmm får kolla med ägaren innan då smile benzen blev ju fan  fett nu smile

9 Inlägg
5 april 2011
simontg skrev:
razmuzzz skrev:

Ne jag har ju inte en aning om vad det har gått på för olja innan hmm får kolla med ägaren innan då smile benzen blev ju fan  fett nu smile

Jao de blev allt bra :-)

Sök