3209
Sök

Lagar ang toning av rutor!

19 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Tjenare!

Jag har sökt över allt över vad som är rätt och fel..

Får man lov att ha någon viss % toning på framdörrarna ?

Jag får fram att det måste vara 75% ljusinsläpp, stämmer detta ?

Forummoderator
18 003 Inlägg
6 april 2011
Gjorde själv en Googling på ämnet. Finns hur mycket som helst! Du får inte tona.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

19 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Tack för svaret smile

Hittade själv

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -bilrutor/

Så man får inte ha på framrutorna.

485 Inlägg
6 april 2011
någon som vet om jag får ha toning i min ? har bara framrutorna o lilla rutan bak

Forummoderator
18 003 Inlägg
6 april 2011
Sam1r skrev:
någon som vet om jag får ha toning i min ? har bara framrutorna o lilla rutan bak

LÄS länk ovan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

485 Inlägg
6 april 2011
Dieselsmurfen skrev:
Sam1r skrev:

LÄS länk ovan.

missade det big_smile tackar

10 Inlägg
6 april 2011
Taube skrev:
Jag får fram att det måste vara 75% ljusinsläpp, stämmer detta ?

Får o får big_smile kör med 50% som ja gör och de är ju inte så mörkt som de verkar. besiktningsmannen var lite känslig men polisen har inte sagt något om de.  tycker iallafall att du skulle hatt 25% big_smile

''Film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter är inte tillåtna på någon av bilens rutor.'' Så löjligt,
Senast redigerat av The_Thing (6 april 2011)

1 758 Inlägg
6 april 2011
The_Thing skrev:
''Film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter är inte tillåtna på någon av bilens rutor.'' Så löjligt,

Ja, det verkar ju väldigt löjligt att man inte får blända andra trafikanter?
Lika löjligt som att man ska blända av om man får möte?

10 Inlägg
6 april 2011
schnauz skrev:
The_Thing skrev:

Vad ja vet så blir de inga reflexer från om man har tonade rutor?

847 Inlägg
6 april 2011
The_Thing skrev:
schnauz skrev:
The_Thing skrev:

FInns ju sån där ful kromad solfilm, det du har kopierat gäller för alla rutorna, dvs även bakrutorna, och där får man ha svart film, just för den ger inga reflexer

10 Inlägg
6 april 2011
Jungmar skrev:
The_Thing skrev:
schnauz skrev:

FInns ju sån där ful kromad solfilm, det du har kopierat gäller för alla rutorna, dvs även bakrutorna, och där får man ha svart film, just för den ger inga reflexer

Srry mej tänkte inte på de kromade pisset sad

847 Inlägg
6 april 2011
The_Thing skrev:
Jungmar skrev:
The_Thing skrev:

Srry mej tänkte inte på de kromade pisset sad

Ha, inget att be om ursäkt för smile

Forummoderator
18 003 Inlägg
6 april 2011
En kompis hade dock toksvarta rutor på sin Vette och när det var bes-dags drog han ner dom, pillade ur säkringen till hissarna och bilen gick igenom. Vi pratar 1993 ungefär. Då gick det.

847 Inlägg
7 april 2011
Jag har kört med kolsvarta rutor i en månad och en dag idag
https://www1.garaget.org/archive/12/11034/232754/232754-2260901.jpg

Sa i morse till en kompis jag körde att Hallandspolisen bryr sig inte om rutorna, dom tittar men stoppar inte. Men så fel jag hade, blev stoppad inne i stan, sen på vägen hem, 2 gånger med 20 minuters mellanrum. Så nu är den otonad, får väl tona om i ljusare film senare efter kontrollen på bilprovningen

10 Inlägg
7 april 2011
Kör med 50% toning på framdörrarna o 95% på resterande. Man ser inte jätte bra om toningen på framdörrarna men man ser lite iaf. Kört med de hela förra sommaren, en polis tyckte till och med att de så bra ut så han släppte de, vet inte vad de var för fel på honom big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144021/144021-79ced06637a97b9bcae3e2e126e0851b.jpg

Fan va trist att du åkte på o plocka bort de hmm ibland är de bäst o vara tyst tongue hehe

19 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
The_Thing skrev:
Kör med 50% toning på framdörrarna o 95% på resterande. Man ser inte jätte bra om toningen på framdörrarna men man ser lite iaf. Kört med de hela förra sommaren, en polis tyckte till och med att de så bra ut så han släppte de, vet inte vad de var för fel på honom big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/145/144021/144021-79ced06637a97b9bcae3e2e126e0851b.jpg

Fan va trist att du åkte på o plocka bort de hmm ibland är de bäst o vara tyst tongue hehe

Aha, du har 95% baktill smile  funderar med på att sätta 95% bak, och 25% fram, vad tror du om de smile ?

10 Inlägg
8 april 2011
japp big_smile har de mörkaste han har nere i Åhus. 25% fram skulle nog bli rätt lagom på din kärra tror ja tongue

Sök