2619
Sök

Bilen dör när den e varm! Vad är fel ??

22 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Tja ! Har en Volvo 740 Gl och den lever sitt egna liv hela tiden.. När den blir varm så dör den och då måste man stå i ungefär 1-2 min sen går den att starta igen och då kanske det går att åka mellan 5-10 min ibland mer. Och den är svårstartad när den är kall, det är antagligen kallstarten men kan det andra ha något med kallstarten med ??

1 150 Inlägg
7 april 2011
Prova en ny tändspole...

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

22 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Det gjorde jag.. Har en 745a o plocka delar ifrån, Ja har bytt tändspole o stift vetifan om de kan va nåt lurt med kablarna lr nåt..

1 150 Inlägg
7 april 2011
Njae. Har haft samma problem tidigare. De va spolen, säker på att den var hel då, som du provade med? Det brukar ju vara oljan i som fattas, därför de blir för varma.. En ny är inte speciellt dyr...

a slice of lemon
and a shot tequila..

22 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Ja den funkade på den andra bilen.. Men har ja inte känt på om den blir varm de kan ja ju kolla nästa gång. men eftersom den funkade på den andra så vetifan. den stannade 8 ggr på 3 mil. o de känns ju halv bra o åka till elmia med de haha.

412 Inlägg
7 april 2011
Jag hade exakt samma fel på min, bytte fördelaren så gick den sen. smile

135
├┼┼
24 R

1 150 Inlägg
7 april 2011
Jo de är ju uppenbarligen någon med tändningen, men gör som du sa, kolla om den blir varm. Den ska väl bli lite varm, men inte så du bränner dig..Annars är de säkert fördelarn..

a slice of lemon
and a shot tequila..

22 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Okej, jag kollar det så får vi se hur det går, tack för hjälpen iaf

Sök