3289
Sök

Volvo 855 gle -93 går hackigt.

3 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Volvo kärran har nu på sistonde börjat gå lite små taskigt. Senarium: Det startar utan problem, lägger i 1:an och tuffar iväg som vanligt, men när man lägger i vxl 2 och sk upp till 3 tusen varv så hostar den och vill dö.Jag växlar ner och då kan man köra den en liten stund, sen lägger bilen av.Jag testar att starta igen direkt efter den lagt av, men det den vill sig inte riktigt. NU till det konstiga, efter ca 10 min så startar den och går som vanligt igen.Jag vågar som sagt inte sattsa på någon lång körning direkt.Jag har fått tips på att det kan vara, bensinpumpen, relät, LMM... Bränsel filter är bytt för 1 mån sedan.Vilket ÄR det vanligaste felet? Jag är ganska grön inom motorteknik.Så all hjälp uppskattas, bilder som text.

337 Inlägg
8 april 2011
När bytte du tändkablar och stift ? Tändkablar glömmer folk oftast bort att byta eftersom "de ser ju hela o fina ut"..

3 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
ja du det har jag inte gjort än.Då det funkat hur bra som helst. Bilen tänder och allt funkar som det ska.

337 Inlägg
8 april 2011
Jay-Jay skrev:
Bilen tänder och allt funkar som det ska.

låter inte så i första inlägget, men jag kanske missuppfattade din situation. stift och kablar används i hela registret inte bara vid start.
sitter det nå tändspolar i den där? att problemet "lättar" efter den stått ett tag skulle jag gissa tyder på värmen som stör under huven.

LMM tror jag inte på då den skulle gå som en påse nötter hela tiden. enkelt att testa, ryck ur kontakten när bilen står på tomgång. blir det någon skillnad så funkar den.

får du fuel-cut så borde det rycka till en gång i hela bilen när du försöker gasa iväg.

relät skulle kanske kunna spöka.
Senast redigerat av Mitsuhini (8 april 2011)

3 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Kablar och tändstift har jag inte bytt tills problemet uppstod, det var så jag menade.Blev lite luddigt smile

337 Inlägg
9 april 2011
det är mitt tips iaf. kolla fördelarlock och rotor om dessa är slitna så byter du dessa på samma gång. detta tillhör service-biten.

Sök