3891
Sök

Ventiltätningar b234 byta?

270 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#1
Hallå!

Misstänker att mina ventiltätningar är dåliga på min b234 motor. för stiften blir oljiga, har lite dåligt oljetryck (lampan flimrar ofta) den ryker mycket.


Bilen bluddrar och hackar lite när man stämplar gasen, vet icke varför!

Om jag byter ventiltätningar, måste man plocka dän toppen?

eller sitter dom så man kommer åt om man tar bort kammarna?

Tack o bock


226 Inlägg
28 april 2011
#2
Sakiq skrev:
Hallå!

Misstänker att mina ventiltätningar är dåliga på min b234 motor. för stiften blir oljiga, har lite dåligt oljetryck (lampan flimrar ofta) den ryker mycket.


Bilen bluddrar och hackar lite när man stämplar gasen, vet icke varför!

Om jag byter ventiltätningar, måste man plocka dän toppen?

eller sitter dom så man kommer åt om man tar bort kammarna?

Tack o bock

Undrar det med..

145 744 782 965 V50

3 235 Inlägg
28 april 2011
#3
Sitter som regel under kammen (arna). Om du inte vill lyfta toppen måste du ha ett verktyg för att komprimera ventilfjädrarna.


huh?
10 427 Inlägg
28 april 2011
#4
Ser ut så här utan kamaxelcarrier och kamaxlar:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13540/917352_fjlk03.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13540/926718_u5sf6g.jpg

Kamaxelcarriern kanske sitter i vägen om man ska plocka bort ventiltätningarna, men
hade tydligen ingen bild på den. Sitter iaf tätad mot topplocket med flytande motorpackning.


270 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#5
Tack o bock för bilderna hörrö,

Men jag lyfte ur min motor. Ska gå igenom den o se va fasen det är för fel på'n.

Är inte JÄTTEnormalt att han drar 1 liter olja på 10-20 mil



Sök