3663
Sök

Bilen är död :( Passat 1.8T 98

55 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Allt började med att jag åkte hemifrån och allt gick och lät som det skulle men efter någon mil så började hon rycka när man gasa (som om det vore något med vacumslangen) men sen gick hon till sig i 2-3 km.

Sen började hon rycka likadant igen men gick över till att hon började dö ist varje gång man tryckte på gasen.. Smart som man är smäller man i 2an och drar fullt och hon låter precis som hon ska och går bra tills efter någon km då jag har stannat och står på tomgången i kanske 2-3 min så bara dör hon? Inge ljud lr något bara lite varv vajjer sen poff död och efter det har jag inte fått igång henne... vet någon vad det kan vara för fel?

Drog ut någon kontakt till vacumslangen/klockan och då gick hon igång men dog så fort jag släppte gasen.. Flickvännen sa att hon hörde ett "klick" bakom h-fram däck innan den dör? :S.. Den gick i gång 3 ggr sen nu går den inte alls.. Startmotor och allt låter fint, kollat oljan och den ser fin ut, har små kikat lite på t-spolarna men såg inget spec (kollade inte så noga).

HJÄLP!

Om det är till någon hjälp att veta så är bilen chippad och har optiflow med bsr "luftmassemätare"

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
9 april 2011
Låter ju onekligen som att luftmassemätaren har gett upp.
Min Golf hade exakt samma symtom när den var sönder.

Allt för den där jävla hatten!

55 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Hmm okej, Men han borde ju starta om man kopplar ur den isnf eller? Min startar inte alls hmm

496 Inlägg
10 april 2011
Jag har kört en passat 1.8T, bilen hackade å gick sämre å sämre, så byte dem tändstiften på verkstaden så gick det bättre så kanske du ska ta en titt där iaf?. mvh Jocke

7 277 Inlägg
10 april 2011
Kan nog även vara soppapumpen alt soppafiltret.

739 Inlägg
10 april 2011
om det är luftmängdmätaren har ja en ny ligger

...has left the building...
4 474 Inlägg
10 april 2011
1: Läs av felkoder!

Kan vara allt från lmm,bränslepump,vevaxelgivare till något helt annat...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 april 2011
bränslepumpen är ett vanligt fel, prova att banka lite på tanken underifrån med ett lagom hårt tillhygge (typ en... träsko?) och testa sen att starta igen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

55 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Okej har lämnat in bilen nu för felsökning får se vad som dyker upp, bilen är chippad hos bsr har hört något om att deras chipp kan fucka bilen ibland men tror inte så mycket på den teorin. 

Haggen90 bytte tstift samma dag den dog blev inge bättre tyvärr hmm

Sök