2698
Sök

Bmw 325 e36 (Projekt Sivert) Vägrar starta,Stort behov av eran hjälp!

30 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#1
hej

Allt började i oktober förra året,det var att börja projektet "sivert" hehe en bmw 325ia e36.

Efter all arbete,så blev bilen klar i fredags då hade den stått ett tag utan batteri och o startad sen i slutet på oktober.den har aldrig krånlgat så sätt.
Men nu vägrar den tända,motorn är det bra fart i men vägrar tända.
Har kopplat den med ett batteri tvångsmattad soppa pumpen och pumpen funkar.
när jag vrider om tändningen och ska starta då hörs inget från soppa pumep.
Har kollat relät,och kopplat om lite utan relät i så pumpar den soppa men vägrar tända.

Har kollat tändsiften och dom är inte blöta.

Allt funkar,batteriet är bra,finns gott om soppa.

Det är det sista jag behöver nu efter all jobb,,bara lackeringen återstår så att säga(mer bilder kommer när bilen startar)

Vore hemskt mkt tacksam för svar.
Senast redigerat av Team-S (10 april 2011)


30 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#2
Är Det Ingen Som Vet,,lägg Av


337 Inlägg
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 april 2011
#4
öppnar spridarna? (plocka upp ett stift så ser du om det kommer bensin dimma när du kör runt motorn.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

30 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
#5
Den hoppade igång lite sen dog den pga av batteriet..jag har kollat det men nope ingen soppa på stiften ingen gnista alls..har provat med start gas den vill inte bara ryker iavgassytemet lite tror det pga av startgasen..bytte idag kamaxelgivaren samtidigt så byte jag DME boxen från  det var då den hoppade igång lite..har satt tillbaka den gammla boxen.

Jag vet helt ärlit inte vad de kan vara...kanske en utväg kanske är Tändlägesgivare som sitter under slangarna framför kylaren..vad tror ni?
Senast redigerat av Team-S (15 april 2011)


1 482 Inlägg
15 april 2011
#6
Kan vara vevaxelgivaren, mät upp den. Du märker om den är dålig för då har du högt motstånd på stiften. Ena ska du dock inte få ut något på då det är avskärmningen. men mellan 2 av dom 3 ska du ha 600-800ohm. Vanligt när dom är trasiga är att det ligger mellan 1-5Mohm.

Annars kan det vara startspärr?

BLT Service
Theracords Music Label

30 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
#7
Har inte tillgång till såna verktyg längre..
Om det är startspärr borde det inte vara så att inte motorn inte snurrar?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
16 april 2011
#8
gissar på att det är vevaxelgivaren. eller så är det dme relät (det vita relät utanför säkringslådan)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

30 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
#9
Har bytt ut reläna,den blåa,den vita och den bruna..vart sitter vevaxelgivaren?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
16 april 2011
#10
Team-S skrev:
Har bytt ut reläna,den blåa,den vita och den bruna..vart sitter vevaxelgivaren?

sitter och indikerar på triggerhjulet som sitter på veven. sitter även ett remhjul längst ut där. är nedersta remhjulet

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

30 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
#11
ToTTeN skrev:
Team-S skrev:
Har bytt ut reläna,den blåa,den vita och den bruna..vart sitter vevaxelgivaren?

sitter och indikerar på triggerhjulet som sitter på veven. sitter även ett remhjul längst ut där. är nedersta remhjulet

Ska kolla det..ska ut till skroten imorgon..ska plocka dme boxen och vevaxelgivaren.
När jag satte in en DME BOX från en 518 e34 95a så hoppade han igång men dog snabbt pga av batteriet,,mkt mystiskt asså.


1 482 Inlägg
17 april 2011
#12
Team-S skrev:
När jag satte in en DME BOX från en 518 e34 95a så hoppade han igång men dog snabbt pga av batteriet,,mkt mystiskt asså.

Låter riktigt konstigt då 518 är 4cyl och den du har är 6 cyl... inge smart drag o ta 518 boxen, du kan ha skadat mer än du lagat.

BLT Service
Theracords Music Label

30 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#13
Noxxer skrev:
Team-S skrev:
När jag satte in en DME BOX från en 518 e34 95a så hoppade han igång men dog snabbt pga av batteriet,,mkt mystiskt asså.

Låter riktigt konstigt då 518 är 4cyl och den du har är 6 cyl... inge smart drag o ta 518 boxen, du kan ha skadat mer än du lagat.

Det är sant..den hoppade igång.har bokat tid n för felsökning..orkar inte hålla på så är..kommer med resultatet senare och bilder så klart på sivan:O)


30 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#14
Nu vet jag vad som har spökat med bilen..DME boxen (insprutnings styrenhet)Nu är min fråga kan jag dra till skroten och hämta en och sätta på utan att göra något annat..har hört att vissa säger att man måsta koda..så hoppas på svar freån er...


1 482 Inlägg
28 april 2011
#15
När är bilen tillverkad? sent 95 kom EWS II och då måste du koda om boxen ( 50% chans att det går ). Har du inte EWS II är det bara plug n play.

BLT Service
Theracords Music Label


Sök