3515
Sök

Sänka Saaben mer?

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#1
Tjenare.
Jag har idag monterat sportstötdämpare och sänkningsfjädrar. Bilstein dämpare, H&R fjädrar.
Väghållningen är mycket bättre men jag skulle vilja ha den lägre.
Fram är det ju inte svårt, det är bara att kapa fjädrarna. Men bak är fjädrarna "ägg formade" så det blir dumt om jag kapar.

Är det någon som vet hur man kan lösa det på ett bra sätt??

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Forummoderator
26 341 Inlägg
10 april 2011
#2
Har du kört nåt med bilen, så den har fått sätta sig som han ska?
Vore ju dumt om du börjar labborera med kapen, och så blir lägre än vad du vill ha den efter en stund..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#3
jag har kört lite. körde runt en mil för att känna på den lite.
den borde la in sätta sig mer, eller?

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
10 april 2011
#4
Kör minst 20-30 mil iaf sen får du kolla igen.

Bakfjädrarna får du helt enkelt byt om du vill ha lägre.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 april 2011
#5
Kan man inte bocka till den så att den blir som org när man kapat då? :-/

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

595 Inlägg
10 april 2011
#6
Låt fjädrarna sjukna! tongue


595 Inlägg
10 april 2011
#7
mrfjonsson skrev:
jag har kört lite. körde runt en mil för att känna på den lite.
den borde la in sätta sig mer, eller?

För mig tog det ca 1 vecka innan min sjönk ihop riktigt smile


DäckSprängarLigan
449 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#8
Ok, så dämparna ska slitas in då antar jag?

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
#9
Aerocombi skrev:
Kan man inte bocka till den så att den blir som org när man kapat då? :-/

Jag tror inte det blir så lätt att bocka fjäderstål

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

595 Inlägg
10 april 2011
#10
mrfjonsson skrev:
Ok, så dämparna ska slitas in då antar jag?

Japp, jag blev också lite fundersam om inte besviken när jag bytte på S60n mad
Men efter ett tag satte dem sig och det blev underbart fint! smile


Xenoholic
2 559 Inlägg
10 april 2011
#11
mrfjonsson skrev:
Aerocombi skrev:
Kan man inte bocka till den så att den blir som org när man kapat då? :-/

Jag tror inte det blir så lätt att bocka fjäderstål

Sa inte att det skulle va lätt wink
Ska banne mig försöka i armeringsbocken på jobbet tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
#12
Fick ett tipps om att man kunde värma fjädrarna och trycka ihop dom. Jag tror jag ska testa de om den inte har sjunkit ihop mer.
Som det är nu när jag har kört ca tre mil efter montering så har den satt sig mer fram än bak. Men ändå vill jag ha den lägre.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

25 Inlägg
11 april 2011
#13
värm ihop fjädern fredrik!! då blir den styvare och lägre wink

Sotarn Racing

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
#14
volvonissen skrev:
värm ihop fjädern fredrik!! då blir den styvare och lägre wink

Ska vi ta traktorn och trycka ihop dom med skopan då?

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

25 Inlägg
11 april 2011
#15
ne me min gamla putt gräsklippare

Sotarn Racing

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
#16
nu är du barnslig, som vanligt...

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Xenoholic
2 559 Inlägg
11 april 2011
#17
Lite onödigt att köpa nya dyra fjädrar om du ska förstöra dem genom att värma dem tycker jag wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
#18
Men jag trodde det skulle bli lägre än det blev. Vad ska man göra annars?

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

Xenoholic
2 559 Inlägg
11 april 2011
#19
lugna dig en vecka så ska jag testa o bocka en fjäder på jobbet wink
Senast redigerat av Aerocombi (11 april 2011)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
11 april 2011
#20
Vad du än gör så kör mer först. Å skall du kapa eller värma fjädrar så hade jag gjort det med originalfjädrarna istället då du sabbar dom hur du än gör om du nu inte lämnar dom till nån fjäderservioce firma å smider om dom.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash


Sök