11 april 2011
Trådstartare
Tjenare!
Vet att frågan varit uppe förut men då detta börjar bli intressant för min del så tänkte jag ställa frågan igen för att få lite färska svar.
Så vi börjar väl med grunden, kompressor eller turbo?
Fördel med turbo är ju den sköna karaktären man får. Nackdelen är att det är drygt att besiktiga.
Fördelen med kompressor är ju att man alltid har vrid från den samt att det är lätt att besiktiga med den, bara att haka av remmen. Nackdelen är (antar jag) att det är lite svårare att trimma vidare på ett kompressorkit om man skulle vilja det.
Så det får ni gärna ventilera lite vad man ska välja.
Sen även vilka man ska vända sig till för respektive grejer, de företag jag känner till just nu som levererar dessa grejer med kvalitet är ESS och HPF, med kompressor resp. turbo.
Så dra igång lite snack om vilka man ska vända sig till också.
Sen har jag även en fråga ang. priset på grejerna.
Antar att man lär kunna köpa en del från usa eller beg. för att komma ner i pris, allting behöver väl inte vara direkt ur kartong i dessa kitt? För ess ville ha (med dagens växlingskurs) 62 tkr för ett kitt som ger 550 hp i motorn. Det priset skulle ju vara skönt om man kunde ta ner en del!
Så vart kan man vända sig/köpa själv för att få bättre priser? Att montera själv är INGET alternativ!
Tanken är att detta ev. hamnar i en M3 e46 CAB, visst håller chassiet för den effekt som blir? Så att det inte börjar vrida sig menar jag.
Mvh
Kommentera & Rösta ! ©