Nu ska jag äntligen försöka dra igång och kunna uppdatera lite över vad som händer i garaget.
Tänkte sätta mig ner och skriva upp lite kort historik också på hur allt kunna spåra ur som det gjorde.
Bilen det handlar om hittar ni här
http://www.garaget.org/?car=104025Allt började sena hösten 2006 (om jag inte missminner mig) med att jag fick provåka bilen med min systers förra kille (Johan_e2), senare det året så fick jag vara chaufför i samma bil och då blev jag fast, JAG SKULLE HA DEN!
När han sen kört sönder både bromsar och dämpare så blev den stående och började så smått förfalla så då var jag snabb på att skämtfråga ifall jag fick köpa den av han, för jag hade inte pengar för tillfället men han sa ja!
Då bestämde jag mig att hämta den då jag vid tillfället hade en flickvän boendes i grannbyn uppe i Ljusdal i Hälsingland, var upp och provkörde den en sväng med min klasskompis (Matias_M7) som även var bror till säljaren, var ut på vägen mot Huddik med en avställd bil typ utan bromsar och insåg att det skulle bli lite jobb med att få igång den till sommaren 2007, bromsar, dämpare, rost och min första tanke på 250hk.
Veckorna gick och planerna började att smidas på ett kjolpaket..
Jag började med att bygga ett eget som liknade "uras" men insåg sen att det inte blev bra så då blev det att köpa ett, sagt å gjort så satt det snart på bilen.
Sen skulle ju motorn börja trimmas.. 250hk var så vanligt så då skulle jag ha 300hk i alla fall..
Sen fick jag jobb på ett ställe så nu skulle pengarna läggas på motor till sommaren, träffade en BMW tokig kille (Cruelty) som krossade min idé på 300hk..
-Jag får tacka han för det..
Vi kom fram till att 300hk räckte inte för att bräcka en i byn med en s13 så då blev det att ta lån för att köpa på sig lite delar som skulle få klart bilen.. räckte pengarna.. NEJ! inte ens i närheten till klar, för istället för en relativt standard S13 med kjolpaket och 300hk blev snabbt till 500-600hk..
Så då blev det lite mer ändringar än vad jag hade tänkt..
Helsmidd motor
Andra kammar
Helt nytt soppasystem
Bur
18"
Kolfibervinge
Strippa på allt onödigt
STOR turbo
Eget grenrör
Eget insug
mm mm
(än så länge måste jag tillägga)
Bilen har blivit en PallbocksRacer
Den har blivit stående något år nu eftersom jag har tillfälliga jobb då och då och har tagit mycket tid och pengar..
Många gånger har den varit nära att åka ut på annons i delar.. (motor+delar gjorde det)
Men polarna har sagt åt mig att jag skulle bara ångra mig och det har dom helt rätt i så när jag har jobb så trycker jag in alla pengar i den för att komma någon vart.. på både gott å ont..
Tjat tjat och åter tjat från många om när den blir klar..
- Den blir klar när den blir klar!
Därför försöker jag dra igång en liten projekttråd om vad som händer och har hänt..
Ska försöka uppdatera med lite bilder från förr och vad som händer.
-Så ni ser att det händer något i alla fall..
Hoppas att någon skulle tycka att detta låter intressant för då kommer jag vara piggare på att lägga upp både gamla och nya bilder och lite text å så.
Börjar med gamla bilder och fortsätter lite snabbt till det blir i nutid
Uppdaterar lite allt eftersom jag hittar bilder och tar några nya.