23 juli 2011
Trådstartare
Idag började jag att dra soppaslangarna, har bara haft problem!
-Det första var ju att jag drog av en AN koppling.
-Det andra var att det att jag har ju byggt om bagageutrymmet så att allt skulle få plats precis, men när jag skulle göra hål för matarslangen ut ur "baljan" jag byggt så fattades det typ 5 mm så att kopplingen ut ur filtret skulle få plats, vela inte knacka i plåten så jag kollade ifall jag kunna dra den åt nå annat håll så jag la mig under bilen och skulle kolla lite, då hade jag satt filtret ca 6cm för långt åt höger, men det gjorde jag för att filter/pump/filter skulle få plats på ett smidigt sätt, men hur som helst, om jag skulle dra ut slangen rakt framåt som tänkt så skulle det precis gå för jag kom på att jag har ju en bakaxel på bilen också!
Det slutade med att jag tog bort 100 micron filtret och kommer att sätta det i motorutrymmet eller under bilen, så bagageutrymmet löste sig på ett förhållandes bra vis.
-Jag började att dra matar och returslang brevid varann under bilen, matarslangen var den längs som jag beställt, så att det räckte och blev över, sen tänkte jag att jag skulle göra klart returslangen och sen göra kväller, det är ju ändå fredag, men i alla fall, när jag skulle dra sista biten upp till BTRen så tyckte jag att det såg lite väl spänt ut med slang, rätt hade jag!! cirka 50cm fattades!
Så det var bara att ge upp och åka hem och skriva mail till företaget som jag köpt slangen av och förklara läget och påpeka att dom skickat en för kort slang.
Så nu blir det antingen att byta slangen eller slänga dit en skarv under bilen, får se hur företaget i fråga löser detta.
Återkommer!
Nu ska jag sitta i lägenheten och lyssna på det hemska ljudet av Erik Saade som uppträder på Orsa camping 100 meter härifrån.
Trevlig helg !