2604
Sök

Dubbel 12" i Colt CZT

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Jag har hittat en jävligt kompakt dubbel-tolva. Jag bifogar en länk.

http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=28340

Jag ska då sätta in den där som precis går in i min skuff med håsmåner hehe. Det jag undrar är om det ä för mkt bas för en liten Mitsubishi Colt CZT '06.
Om inte: hur ska jag stäla den? Med membranen måt baksätet eller utåt mot bagageluckan?
OM det är för stort: vad rekomenderar ni?

Tack på förhand

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Fjant
187 Inlägg
1 augusti 2006
har inte GAS nån dubbel 12a som är liten som tusan?

Alzheimers - New Friends Everyday!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Jadu inte en aning. Hittat denna och tkr att priset är bra. Men hur mkt tror du GAS går på? Är det mkt dyrare än MDS? Eller är det kanske billigare?

(Back to topic)

Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

21 761 Inlägg
1 augusti 2006
GAS finns tex på www.brl.se

4 571 Inlägg
1 augusti 2006
mycket billigare!

Pris:1 798 kr

Spec: Sluten baslåda från GAS med dubbla tolvtumsbasar. Lådvolym på endast 43 liter.

Baslåda: Dubbla 12-tumsbasar. Effekttålighet 2x250W RMS, 2x500W max. Impedans 4ohm. Frekvensomfång 30Hz-2kHz. Skyddsgaller. Volym: 43 liter. Dubbla terminaler. Material: MDF-board. Svart luddfritt tyg. Mått: 385x715x165x240mm (H x B x Djup uppe x Djup nere).

sedan ett steg till den.

202 Inlägg
1 augusti 2006
Allt är ju relativt..  2 st 12" är jäkla mkt bas i en liten colt.  Frågan är ju hur du vill ha det.

Jag hade hellre kört på en 12:a och sen haft halva bagaget kvar till last osv.

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Totalljud.se
101 Inlägg
1 augusti 2006
Så länge du har framsystem som orkar kompensera upp all basen är det ju inga problem...

Dubbla 6,5" Midd-basar i framdörrarna skulle säkert gå åt för att matcha basen.

/Chrille
Billjud och tillbehör från US Blaster, Autotek och Maxgear ---> Totalljud.se

Bas Connaisseur
436 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Altl låter skit bra, va gärna lite kreativa som Drönirettab som även länkar. Blir så mycket enklare för mig att förstå då jag ej är så inne i detta tongue

Har tänkt lite och tycker nog att enkel 12a låter bäst.

Dom där 6.5"arna. vet du att det sitter så sotra/små i Colten så jag ej behöver skära å skit så det får plats fint?
Senast redigerat av MICHAN (2 augusti 2006)

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

452 Inlägg
2 augusti 2006
Jag hade dubbel 10" i min Mitsu Colt -93, vart precis att den fyllde ut smile
Skönt med bas men ibland blev det bara för mycket .. 12" tror jag blir för mycket i bilen ..

Men visst, har du kablar dragna så kan du ju alltid testa dom i bilen innan du köper ..
skall ju inte vara några problem .. jag testade 2 st baslådor i min innan jag bestämde mig ..

Lycka till!!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Ok jag har inga kablar dragna i bilen men jag har kommit fram till en 12" Aktiv GAS låda. Och sedan Högtalarsystem från Rockford Fosgate. Alltså mellanregister och diskanter. Sedan får vi se vad det blir för kablage och om man måste inhandla något kondensator. Ska till BRL i stan någon av dem kommande dagarna och höra lite med dem.

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Bas Connaisseur
436 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Ok jag har kollat lite grejjer nu. Eller iaf en sak haha. Dom "stora" högtalarna i bilen, fömoligen mellanregistren, är 16cm tvärsöver, iaf gallret. Innebär det att det är 4" som ska på?

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

8 156 Inlägg
3 augusti 2006
16-17 cm är snarare 6.5"

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bas Connaisseur
436 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
*Räkna fel* men fan va bra då! mohaha du skall pengar slösas

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

1 631 Inlägg
4 augusti 2006
Hur ser planerna för resten av ditt system ut? CD, framsystem, steg?

8300 för endast bas är ju en bra budget. Frågan är om du har prioriterat rätt i förhållande till resten? Bästa ljudet får man med rätt balans mellan grejorna.

PS: Jag har lyssnat på lådan och steget i länken. Till en BMW X5 köptes detta för att spela med originalanläggningen. Det blev dunk men ingen musik. 8300 kr kan låta bättre än så.... ;-)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Ok jag kan ingenting om billjud. Vad som låter bra etc. Är med hemma i hemma-bio osv.
Men jag vet att NI är mkt mer erfarna.
Jag har en kassa på cirka 10lök (betyder inte att jag måste använda allt givetvis).
Vore kul om nåhon kunde slå ihop något som dem tror skulle låta bra i en liten bil och sedan länka det dom kommer fram till big_smile

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Fjant
187 Inlägg
4 augusti 2006
tycker nog du ska hålla dig till 10" om du ska ha aktiv låda.. finns grymt coola bazookas NOS-replikor som du kan ha dubbla i skuffen wink sedan är infinity eller rockford alltid ett bra förslag till resten....

Bas Connaisseur
436 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Skulle du kunna länka en bild på en sådan "bazooka" ? tongue

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

8 156 Inlägg
4 augusti 2006
MICHAN skrev:
Skulle du kunna länka en bild på en sådan "bazooka" ? tongue

Bazookas är vanliga basrör.

http://12.41.28.254/bazooka/NOS8.jpg
http://www.audio-n-more.com/images/install/white_nos_group.jpg
http://www.carstereoworld.com/Images/bazooka/Purplenos8.jpg

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bas Connaisseur
436 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
hahaha fy fan va grymma!
vad kostar dom?
vart kan man köpa dom?
är dom aktiva?

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Fjant
187 Inlägg
4 augusti 2006
MICRO i Helsingbort hade en 10" för 2800 kr.. skapligt ljud var det.. du kan säkert hitta för 1995;- utan att få direkt dåliga grejor..

Sök