2904
Sök

Felaktiga avgasvärden volvo s40 2.0

S40 T4 paawha!
200 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
DanneJ skrev:
744_boy skrev:
DanneJ skrev:
Något är fel med motorstyrningen, värdena tyder på att bilen går på tok för fett. Går det att blinka fram felkoder på s40 möjligtvis så att man kan se ifall någon sensor eller givare gett upp?

min polare kopplade in datan och läste av felkoder å då va de något med lambda sonden så vi raderade den menas, för nu för tiden så tänds även lambda (miljölampan) efter ja kört en stund i vanlig hastighet, så får la byta lambdasond igen,

kan värdena påverkas beroende på vilken olja man kör på?

Verkar som att det är lambdan som ställer till med bekymmer till 99%.

Gammal olja kan ge höga avgasvärden på grund av att det blir mer och mer soppa i oljan, vilken typ av olja man kör ska inte spela någon större roll i sammanhanget så länge man håller sig till den oljan som är rekommenderad till sin motor.

okej, a bäst å dra ner å beställa en helt ny lambdasond nu då tongue innan denna katten med går sönder.
okej tack big_smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
25 maj 2011
Det kan vara så att båda lambdasonderna är kass så du måste byta båda för att det ska bli bra.

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

S40 T4 paawha!
200 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
premonitioner skrev:
Det kan vara så att båda lambdasonderna är kass så du måste byta båda för att det ska bli bra.

ja har bara en på min bil tongue

.

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
25 maj 2011
Jaha, okej. Där ser man wink

Skulle kanske ändå testa med att köpa en ny... ingen kul kostnad kanske men antingen så blir det bra eller så har du iaf uteslutit det iaf.

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

S40 T4 paawha!
200 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
premonitioner skrev:
Jaha, okej. Där ser man wink

Skulle kanske ändå testa med att köpa en ny... ingen kul kostnad kanske men antingen så blir det bra eller så har du iaf uteslutit det iajo ja ska göra det, åka te Ad center imorron och beställa en:P ja dom e super dyra, min kostar 1900 kr hmm

.

Sök