3602
Sök

Lite hjälp ang x70 delar i en 850 behöves

723 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
#1
Tjenare, behöver lite hjälp här med mitt bygge.

Fråga 1, växelspaks satsen från x70 ser ju inte exakt ut som på 850, hålen till de 4 skruvarna är nog samma men sen skiljer det i kopplingarna till kulorna osv några tips här? Tänkte ta hela x70 knopp o damask o allt direkt och min spak nu är sönder så måste ändå byta den...

Fråga 2, AC panelen, den fungerar ju inte i 850 den från x70, någon som har löst detta utan att byta hela kabelhärvan och styrboxen från x70? Jag har tagit ut "hårdvaran" från 850 och lagt där men snyggt är det iafall inte.

Fråga 3, Blinkerspak med farthållare och vindrutespak passar de rakt av från x70? Inte i fästena då utan kontakterna eller åtminstånde att det är samma sladdar så man kan skarva det.

Fråga 4, Handsfacket, alltså behållaren, har försökt få in den från 850 men antar att det inte går, någon som  vet?

Tar gärna mot länkar till trådar där folk bytt inredning helt från x70, jag har läst dem flesta som finns där ute hittar inte så värst mycket..

Ursäktar om det blir lite fel index men det viktigaste är fråga 1.

Hade gott alla där ute trevligt väder!!

Mvh Glimbrink

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

723 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
#2
På fråga 2, om någon här har möjlighet att göra en platta i alminium som passar i x70 uttaget för ac så hade det varit super!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Forummoderator
26 341 Inlägg
18 april 2011
#3
Är det inte enklare att byta hela brädan, än att hålla på och göra tvivelaktiga adaptrar åt allt som ändå kommer se konstigt ut..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

723 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#4
AirOne skrev:
Är det inte enklare att byta hela brädan, än att hålla på och göra tvivelaktiga adaptrar åt allt som ändå kommer se konstigt ut..?

Vad menar du med hela brädan? Allt är x70 i bilen just nu i stort sett...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Forummoderator
26 341 Inlägg
18 april 2011
#5
Glimbrink skrev:
AirOne skrev:
Är det inte enklare att byta hela brädan, än att hålla på och göra tvivelaktiga adaptrar åt allt som ändå kommer se konstigt ut..?

Vad menar du med hela brädan? Allt är x70 i bilen just nu i stort sett...

Ja..hela konsollen. Instrumentpanelen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

723 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#6
https://www1.garaget.org/archive/96/95470/216470/216470-2291737.jpg

Så har jag det nu ju
Senast redigerat av Glimbrink (18 april 2011)

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Forummoderator
26 341 Inlägg
18 april 2011
#7

Ah okej.
Då är nog nästa steg att byta kabelhärva.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

723 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#8
AirOne skrev:

Ah okej.
Då är nog nästa steg att byta kabelhärva.

Det gör ju ingen nytta att byta kabelhärva om jag inte byter styrboxen eller hur? Och hur kommer det fungera med x70 styrbox i en 850?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Forummoderator
26 341 Inlägg
18 april 2011
#9
Glimbrink skrev:
AirOne skrev:

Ah okej.
Då är nog nästa steg att byta kabelhärva.

Det gör ju ingen nytta att byta kabelhärva om jag inte byter styrboxen eller hur? Och hur kommer det fungera med x70 styrbox i en 850?

Ingen aning. Det får nån bättre kunnande svara på.
Förmodligen inget vidare gissar jag på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

723 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#10
AirOne skrev:
Glimbrink skrev:
AirOne skrev:

Ah okej.
Då är nog nästa steg att byta kabelhärva.

Det gör ju ingen nytta att byta kabelhärva om jag inte byter styrboxen eller hur? Och hur kommer det fungera med x70 styrbox i en 850?

Ingen aning. Det får nån bättre kunnande svara på.
Förmodligen inget vidare gissar jag på.

Okej, du vet heller inget om växelspaks delen från x70 till 850?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

723 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#11
någon??

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

685 Inlägg
19 april 2011
#12
Glimbrink skrev:
någon??

det e mer jobb än att få rätt på det, vet en som la org 855 eccpanelen i handskfacket
för att få det till att funka får du ta allt från v70, även hela fläktpaketet med ac mm

spakställ med plasten under o wire från v70 borde passa i samma hål
// Ole

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/

723 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#13
kilroy30 skrev:
Glimbrink skrev:
någon??

det e mer jobb än att få rätt på det, vet en som la org 855 eccpanelen i handskfacket
för att få det till att funka får du ta allt från v70, även hela fläktpaketet med ac mm

spakställ med plasten under o wire från v70 borde passa i samma hål
// Ole

Okej, jo ecc verkar vara en hel del jobb med det. Funderar på att bygga en egen panel och behålla den gamla hårdvaran..

Okej så jag borde kunna ta hela växelspaksdelen från x70 då? Det skiljer inte i olika kopplingar osv?

Tack för hjälpen!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

685 Inlägg
19 april 2011
#14
Glimbrink skrev:
Okej, jo ecc verkar vara en hel del jobb med det. Funderar på att bygga en egen panel och behålla den gamla hårdvaran..

Okej så jag borde kunna ta hela växelspaksdelen från x70 då? Det skiljer inte i olika kopplingar osv?

Tack för hjälpen!

ja det e samma på lådan, sen vet jag inte exakt om wire skiljer, bättre ta hela på skroten o plasten under spakstället, plåtbitarna på sidan e nog samma wink

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/

723 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#15
kilroy30 skrev:
Glimbrink skrev:
Okej, jo ecc verkar vara en hel del jobb med det. Funderar på att bygga en egen panel och behålla den gamla hårdvaran..

Okej så jag borde kunna ta hela växelspaksdelen från x70 då? Det skiljer inte i olika kopplingar osv?

Tack för hjälpen!

ja det e samma på lådan, sen vet jag inte exakt om wire skiljer, bättre ta hela på skroten o plasten under spakstället, plåtbitarna på sidan e nog samma wink

Plasten under spakstället har jag redan tagit vart tvungen att göra det för att få ihop allt. Sen gick den saken som sitter på kulan på växelspaken sönder så när jag försöker lägga i 1an följer hela skiten med så det blir 3an istället..

Men ska ta hela spakpaketet från skroten då jag ändå behöver x70 damask och växelknop..

Sen får vi se om jag får ihop det eller inte med kopplingarna där. Vet iafall att x70 har sprintar på sina kulor så dem är lätta att ta bort men hoppas det går att koppla ihop ändå..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

723 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#16
Problemet jag hade med de olika växelspakarna var att jag kollade på en v70 från 2000 som hade annorlunda, tittade då på en annan v70 och där är det exakt som 850 så nu är det löst.

Har köpt v70 handsfack nu med.

Nu är det bara AC panelen och hur blinkers spakarna fungerar.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
15 oktober 2011
#17
får du rätt på det?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
16 oktober 2011
#18
lättast är att  montera orginal v70 ac panelen där den ska sitta och lägga 850 i handsfacket
har man ecc så ändrar man istort sätt aldrig inställningarna endå

helt klart enklaste alternativet

annars får man ta loss alla reglage från 850 och löda kablar och försöka anpassa reglagen till x70 ac panelen
på ett eller annat sätt
är jhu bara att mäta motstånden i alla reglagen och försöka lösa det den vägen

Kör fort så hinner inget hända...

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
18 oktober 2011
#19
tack på tipset.. 2st kontakter passar i x70-eccn men då restas 1st då 850ins ecc har 3st, blir lá att försöka mäta och löda ihop det tredje med x70ins alt. kan man lá ta hela elhärvan när man ändå är igång bara det är samma motor på donatorn?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
27 oktober 2011
#20
fråga angående elspeglarna och elhissarna, går det enbart att dra in sej på kabel-stycket i mitten och förlänga kablarna ut till förar respektive passagerardörr?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:


Sök