ChriZtoffer skrev:
10mm2 kabel ska fungera, men merkostnaden mot 16mm2 är inte stor och då har du möjlighet att i framtiden byta upp dig till ett lite kraftigare slutsteg om du skulle vilja, eller så drar du 20mm2 eller t.o.m 35mm2 på en gång så har du verkligen framtidssäkrat. Osäker på om du har remote ut eller ej från original huvudenheten, annars så kan man göra en fuling och koppla till nåt som ger spänning när bilen är igång.
går det inte att koppla via displyen ovanför stereon? för den startar när man startar stereon, det hade ju varit skön att kunna ha radion igång utan att starta bilen
men hur fungerar remoten? ska den bara parallellkopplas mellan + och - till den saken som jag vill att slutsteget ska starta samtidigt som? är det en separat kabel?
jag tror att jag inte kommer uppgradera bilen med ett annat slutsteg utan känner mig ganska framtids säker med
http://www.ljudstudion.se/kenwood-4kana … -2939.aspx kanske blir det till att koppla en baslåda till steron också.
men då behöver jag ett monosteg till basen.
det är mest det att jag tycker orginal stereon är kass, den saknar helt bas, och ingen ton kan väll egentligen tolkas som särskilt klar och tydlig, tror att alla 4 högtalare som sitter där idag ger 80 watt totalt i rms
så borde 10mm2 fungera till det slutsteget?
känns som jag kommer att behålla original HU så länge jag har bilen, blir för dyrt att köpa ny HU, allar monteringsrama och adaptrar (vill gärna att rattknapparna fungerar)
vad tycker du om att sätta slutsteget vid/ovanför passagerar fötterna?