3895
Sök

Projekt" Volvo 940 (ltt)" trim, styling, ljudbygge.

258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#181
timsi skrev:
jag har ju chippat min och först körde jag med t-kors och laddade ungefär 0.8 nu när jag satte dit min wg från bsr så laddar jag 0.9 och jag har inte fått en enda spikning :o och när jag drar på så spelar de ingen roll om de är 1an 2an eller 5an så laddar den 0.9 smile men du, pröva chipa tändningen, de ska hjälpa mot spikning smile jag har inte chipat min tändning än och det spikar inte än smile

höjer de laddet genom att byta avgassystem till större? trodde de bara gjorde så att man kan ladda högre så ritning orkar trycka ut tillräckligt smile jag kör på orginal och man känner att de tar emot när man gasar på smile

ja har min wg från bsr å laddar 0.9-1.0 bar har chippat båda tändning och bränsle... ja med wg så ska det ju bli lika på alla växlar , ska ju bli stabilt smile
ne höjer gör de nog inte så sett men om det beror ju på va mycket man ska ladda å trimma. ja pratade med någon snubbe som chippade osv och han sa att om jag skulle ladda mer än 1 bar så behövde jag större avgas rör iaf dp för annars drar de varm luft, då antagligen för de inte hinner trycka ut liksom smile så det kan ju kanske stämma ? men ja tror nog originalet funkar en bra bit smile


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#182
timsi skrev:
ja precis smile ja, på kvällar när jag kör hårt med min så är grenröret och turbon illröda så jag behöver byta mitt snart smile

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile
Senast redigerat av Ricky9205 (6 november 2011)


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#183
Markus-Persson skrev:
Hade jag varit dig, hade jag tagit bort allt spackel. Och mattat ner ytan där du ska spackla innan du lägger på spacklet

ja de låter faktiskt inte så dumt big_smile får ta å slipa ner allt smile ska ta å försöka fixa de där snart å få de bra smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#184
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
ja precis smile ja, på kvällar när jag kör hårt med min så är grenröret och turbon illröda så jag behöver byta mitt snart smile

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#185
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
ja precis smile ja, på kvällar när jag kör hårt med min så är grenröret och turbon illröda så jag behöver byta mitt snart smile

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

ååhfan smile kanske vore bättre med ett portat då ? smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#186
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

ååhfan smile kanske vore bättre med ett portat då ? smile

Aa eller ett extraktor kanske tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#187
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

ååhfan smile kanske vore bättre med ett portat då ? smile

Aa eller ett extraktor kanske tongue

aah de vore inte fel. smile de ska ja införskaffa till nya turbon sen tongue
Senast redigerat av Ricky9205 (6 november 2011)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#188
Hur mkt hade du tänkt trimma? (hk)tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#189
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
ja precis smile ja, på kvällar när jag kör hårt med min så är grenröret och turbon illröda så jag behöver byta mitt snart smile

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

har ett portat grenrör men inte orkat byta då jag ska göra de samtidigt som jag byter dp och avgassystemet smile


maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#190
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
jag har ju chippat min och först körde jag med t-kors och laddade ungefär 0.8 nu när jag satte dit min wg från bsr så laddar jag 0.9 och jag har inte fått en enda spikning :o och när jag drar på så spelar de ingen roll om de är 1an 2an eller 5an så laddar den 0.9 smile men du, pröva chipa tändningen, de ska hjälpa mot spikning smile jag har inte chipat min tändning än och det spikar inte än smile

höjer de laddet genom att byta avgassystem till större? trodde de bara gjorde så att man kan ladda högre så ritning orkar trycka ut tillräckligt smile jag kör på orginal och man känner att de tar emot när man gasar på smile

ja har min wg från bsr å laddar 0.9-1.0 bar har chippat båda tändning och bränsle... ja med wg så ska det ju bli lika på alla växlar , ska ju bli stabilt smile
ne höjer gör de nog inte så sett men om det beror ju på va mycket man ska ladda å trimma. ja pratade med någon snubbe som chippade osv och han sa att om jag skulle ladda mer än 1 bar så behövde jag större avgas rör iaf dp för annars drar de varm luft, då antagligen för de inte hinner trycka ut liksom smile så det kan ju kanske stämma ? men ja tror nog originalet funkar en bra bit smile

konstigt att den spikar då :o det jag tror kan hjälpa isåfall är att köpa ett ställbart kamdrev, de ska hjälpa vad jag vet smile


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#191
_Performance_ skrev:
Hur mkt hade du tänkt trimma? (hk)tongue

jag har inte riktigt bestämt mig än smile men som minst 300 hk kanske, beror på pengar, å sen vill man inte att den drar allt för sjukt mycket bensin smile men upp mot 400 hk vore ju kul big_smile


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#192
timsi skrev:
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:

ja det blir varmt smile avgashuset på turbon är ju inte speciellt stort heller så big_smile

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

har ett portat grenrör men inte orkat byta då jag ska göra de samtidigt som jag byter dp och avgassystemet smile

nice ! ja kan ju lika gärna göra det på samma gång smile


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#193
timsi skrev:
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
jag har ju chippat min och först körde jag med t-kors och laddade ungefär 0.8 nu när jag satte dit min wg från bsr så laddar jag 0.9 och jag har inte fått en enda spikning :o och när jag drar på så spelar de ingen roll om de är 1an 2an eller 5an så laddar den 0.9 smile men du, pröva chipa tändningen, de ska hjälpa mot spikning smile jag har inte chipat min tändning än och det spikar inte än smile

höjer de laddet genom att byta avgassystem till större? trodde de bara gjorde så att man kan ladda högre så ritning orkar trycka ut tillräckligt smile jag kör på orginal och man känner att de tar emot när man gasar på smile

ja har min wg från bsr å laddar 0.9-1.0 bar har chippat båda tändning och bränsle... ja med wg så ska det ju bli lika på alla växlar , ska ju bli stabilt smile
ne höjer gör de nog inte så sett men om det beror ju på va mycket man ska ladda å trimma. ja pratade med någon snubbe som chippade osv och han sa att om jag skulle ladda mer än 1 bar så behövde jag större avgas rör iaf dp för annars drar de varm luft, då antagligen för de inte hinner trycka ut liksom smile så det kan ju kanske stämma ? men ja tror nog originalet funkar en bra bit smile

konstigt att den spikar då :o det jag tror kan hjälpa isåfall är att köpa ett ställbart kamdrev, de ska hjälpa vad jag vet smile

ja ja tycker det är skumt hmm  kolla lite tänd delar , byta tändstift å bränsle filter och lite sånt smått oxå smile aah det är nog inte så dumt.
Senast redigerat av Ricky9205 (18 mars 2012)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#194
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
Hur mkt hade du tänkt trimma? (hk)tongue

jag har inte riktigt bestämt mig än smile men som minst 300 hk kanske, beror på pengar, å sen vill man inte att den drar allt för sjukt mycket bensin smile men upp mot 400 hk vore ju kul big_smile

Okej, aa kostar lite grann. över 300hk blir det att byta stakar. Och ställbart kamdrev ska verkligen inte behövas, måste vara nått annat som krånglar för dig.
Senast redigerat av _Performance_ (6 november 2011)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#195
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
_Performance_ skrev:

största boven i dramat är original grenrör. den suger verkligen, så dåligt flöde att den blir varm som tusan direkt tongue

har ett portat grenrör men inte orkat byta då jag ska göra de samtidigt som jag byter dp och avgassystemet smile

nice ! ja kan ju lika gärna göra det på samma gång smile

ja precis , slipper man samma jobb 2 gånger smile


maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#196
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
Hur mkt hade du tänkt trimma? (hk)tongue

jag har inte riktigt bestämt mig än smile men som minst 300 hk kanske, beror på pengar, å sen vill man inte att den drar allt för sjukt mycket bensin smile men upp mot 400 hk vore ju kul big_smile

Okej, aa kostar lite grann. över 300hk blir det att byta kolvar. Och ställbart kamdrev ska verkligen inte behövas, måste vara nått annat som krånglar för dig.

som han sa så ska han kolla diverse tänddelar så kan ju va nått där och ställbart kamdrev är inte billigt men de va ett förslag smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#197
timsi skrev:
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
jag har inte riktigt bestämt mig än smile men som minst 300 hk kanske, beror på pengar, å sen vill man inte att den drar allt för sjukt mycket bensin smile men upp mot 400 hk vore ju kul big_smile

Okej, aa kostar lite grann. över 300hk blir det att byta kolvar. Och ställbart kamdrev ska verkligen inte behövas, måste vara nått annat som krånglar för dig.

som han sa så ska han kolla diverse tänddelar så kan ju va nått där och ställbart kamdrev är inte billigt men de va ett förslag smile

Jo exakt kan vara nått där..  men mena bara att ställbart är inte det första man ska lägga pengar på hehe big_smile Finns mkt annat roligt att köpa big_smile
Senast redigerat av _Performance_ (6 november 2011)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#198
_Performance_ skrev:
timsi skrev:
_Performance_ skrev:

Okej, aa kostar lite grann. över 300hk blir det att byta kolvar. Och ställbart kamdrev ska verkligen inte behövas, måste vara nått annat som krånglar för dig.

som han sa så ska han kolla diverse tänddelar så kan ju va nått där och ställbart kamdrev är inte billigt men de va ett förslag smile

Jo exakt kan vara nått där..  men mena bara att ställbart är inte det första man ska lägga pengar på hehe big_smile Finns mkt annat roligt att köpa big_smile

jo de är sant smile men konstigt att hans spikar men inte min när det är likadana bilar och gjort lika dant smile


1 146 Inlägg
6 november 2011
#199
Trim steg 2, 300hk
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
- Större Turbo
- Större Spridare
- Större LMM
- Starkare Bränslepump
- Aluminium Intercooler
- Dumpventil


Trim steg 3, 400hk
- Starkare Vevstakar
- Starkare Koppling
- Större Ventiler
- Portad Topp
- Eftermarknads Sprut


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#200
aqulio skrev:
Trim steg 2, 300hk
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
- Större Turbo
- Större Spridare
- Större LMM
- Starkare Bränslepump
- Aluminium Intercooler
- Dumpventil


Trim steg 3, 400hk
- Starkare Vevstakar
- Starkare Koppling
- Större Ventiler
- Portad Topp
- Eftermarknads Sprut

Jag skulle nog  slängt in stakarna redan vid 300hk. Annars ligger dom på gränsen, vilket ja inte skulle vilja chansa på.
Och grenrör behöver man inte byta för 300hk om man inte vill.
Senast redigerat av _Performance_ (6 november 2011)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök