4705
Sök

Projekt" Volvo 940 (ltt)" trim, styling, ljudbygge.

258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#201
_Performance_ skrev:
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
Hur mkt hade du tänkt trimma? (hk)tongue

jag har inte riktigt bestämt mig än smile men som minst 300 hk kanske, beror på pengar, å sen vill man inte att den drar allt för sjukt mycket bensin smile men upp mot 400 hk vore ju kul big_smile

Okej, aa kostar lite grann. över 300hk blir det att byta stakar. Och ställbart kamdrev ska verkligen inte behövas, måste vara nått annat som krånglar för dig.

ja men det blir antagligen ett block me h-profil osv smile bra att va på den säkra sidan oxå smile ja det är ju något som inte stämmer , får felsöka lite å se om ja hittar felet smile


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#202
timsi skrev:
_Performance_ skrev:
timsi skrev:

som han sa så ska han kolla diverse tänddelar så kan ju va nått där och ställbart kamdrev är inte billigt men de va ett förslag smile

Jo exakt kan vara nått där..  men mena bara att ställbart är inte det första man ska lägga pengar på hehe big_smile Finns mkt annat roligt att köpa big_smile

jo de är sant smile men konstigt att hans spikar men inte min när det är likadana bilar och gjort lika dant smile

enda skillnaden är väll att min är det något fel på wink haha


258 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
#203
_Performance_ skrev:
aqulio skrev:
Trim steg 2, 300hk
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
- Större Turbo
- Större Spridare
- Större LMM
- Starkare Bränslepump
- Aluminium Intercooler
- Dumpventil


Trim steg 3, 400hk
- Starkare Vevstakar
- Starkare Koppling
- Större Ventiler
- Portad Topp
- Eftermarknads Sprut

Jag skulle nog  slängt in stakarna redan vid 300hk. Annars ligger dom på gränsen, vilket ja inte skulle vilja chansa på.
Och grenrör behöver man inte byta för 300hk om man inte vill.

ja men h-profils block osv blir det nog smile försöka få tag i någon portad topp oxå smile bättre å köpa rejält med engång smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#204
Ricky9205 skrev:
_Performance_ skrev:
aqulio skrev:
Trim steg 2, 300hk
- Exktraktor Grenrör
- Extern Wastegate
- Större Turbo
- Större Spridare
- Större LMM
- Starkare Bränslepump
- Aluminium Intercooler
- Dumpventil


Trim steg 3, 400hk
- Starkare Vevstakar
- Starkare Koppling
- Större Ventiler
- Portad Topp
- Eftermarknads Sprut

Jag skulle nog  slängt in stakarna redan vid 300hk. Annars ligger dom på gränsen, vilket ja inte skulle vilja chansa på.
Och grenrör behöver man inte byta för 300hk om man inte vill.

ja men h-profils block osv blir det nog smile försöka få tag i någon portad topp oxå smile bättre å köpa rejält med engång smile

exakt så man ska göra.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

maskinist
585 Inlägg
6 november 2011
#205
Ricky9205 skrev:
timsi skrev:
_Performance_ skrev:

Jo exakt kan vara nått där..  men mena bara att ställbart är inte det första man ska lägga pengar på hehe big_smile Finns mkt annat roligt att köpa big_smile

jo de är sant smile men konstigt att hans spikar men inte min när det är likadana bilar och gjort lika dant smile

enda skillnaden är väll att min är det något fel på wink haha

haha precis wink


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 november 2011
#206
En sak som det skulle kunna vara är tändspolen.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Mr_Aira
105 Inlägg
7 november 2011
#207
Min bil gjorde liknande,
allt åtgärdades via chip, samt pysventil (ställbar)
hade t-kors innan.


1 146 Inlägg
7 november 2011
#208
t-kors ska man inte ha...
bättre med en starkare WG

när jag körde med t-kors så laddade den 0,7-0,8 gick jag över då började den spika och skit..
Men efter ett tag så tröttande jag på detta...
Så gjorde allt original i ställe  nu laddar den 0,3 bar... smile
men när jag får ihop alla grejer då ska den ladda på smile


258 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
#209
har en till 940 som det antagligen sitter slung diff i , tänkte om det går att plocka ur själva diffen ur klumpen och byta med den i min ltt. ?  hur blir utväxlingen ? smile


2 419 Inlägg
30 december 2011
#210
Ricky9205 skrev:
har en till 940 som det antagligen sitter slung diff i , tänkte om det går att plocka ur själva diffen ur klumpen och byta med den i min ltt. ?  hur blir utväxlingen ? smile

det borde la gå, men lättast är ju att byta hela axeln?

Sen suger ju slungdiff! bättre att svetsa då!


258 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
#211
strandberg31 skrev:
Ricky9205 skrev:
har en till 940 som det antagligen sitter slung diff i , tänkte om det går att plocka ur själva diffen ur klumpen och byta med den i min ltt. ?  hur blir utväxlingen ? smile

det borde la gå, men lättast är ju att byta hela axeln?

Sen suger ju slungdiff! bättre att svetsa då!

ja men allt är så fast rostat å skit på den silvriga så tråkigt att riva ner allt.

tråkigt på sommarn bara.. ska ändå sälja den silvriga så tänkte att de är bättre med en slung än ingen alls tongue


258 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
#212
ingen som vet hur det blir med utväxlingen ? smile


maskinist
585 Inlägg
258 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
#214
timsi skrev:
är inte dom samma? smile

jadu de vet jag ju inte... tänkte de kan va olika eftersom de är en gl ena å andra ltt.. smile


maskinist
585 Inlägg
31 december 2011
#215
jo iofs :o men googla så kanske du får svar! smile


675 Inlägg
1 januari 2012
#216
På LTT med M90 brukar det vara 3.54 i utväxling (iallafall alla LTT jag har haft) medans slungdiffen har 4.10 i utväxling. Det är rätt stor skillnad. Tänk på att du måste chimsa in den nya diffen i din bakaxel. Vet ej vad skillnaden är på 1041 och 1031 utom diffen, men jag hade bytt hela axeln, mycket mindre jobb. Mvh/Linkan


258 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#217
Linkan_740 skrev:
På LTT med M90 brukar det vara 3.54 i utväxling (iallafall alla LTT jag har haft) medans slungdiffen har 4.10 i utväxling. Det är rätt stor skillnad. Tänk på att du måste chimsa in den nya diffen i din bakaxel. Vet ej vad skillnaden är på 1041 och 1031 utom diffen, men jag hade bytt hela axeln, mycket mindre jobb. Mvh/Linkan

aah ska googla runt lite smile tänkte att eftersom det sitter en slung i min andra så kan man ju få en sån gratis.


258 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#218
sen tänkte jag på en annan sak. om man sen ska besikta bilen och man kör med toppmonterad turbo , extraktor rör. då lär de väll finnas större chans att den går igenom om man kör med vanligt monterad turbo ? hänger ni med ? smile


maskinist
585 Inlägg
4 januari 2012
#219
jag har slungdiff i min 96a (tror jag) för den diffar inte förens över 30 smile och tyvärr kan jag inte vad besiktningen säger vad de gäller modifieringar i motorrummet smile


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
4 januari 2012
#220
Så länge det inte överstiger 20% mer effekt än vad du har original så ska det inte göra nått. Men dom kommer nog troligtvis ge en 2:a..

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök