jag körde in med min chippad och uppställt ladd till 0.9 och han provkörde den och så, och jag har runt 200hk så jag har lite mer än 20% mer effekt men dom antydde inte på nått
jag körde in med min chippad och uppställt ladd till 0.9 och han provkörde den och så, och jag har runt 200hk så jag har lite mer än 20% mer effekt men dom antydde inte på nått
Inget dom ser . En annan sak om du kommer med extraktor och topp monterad turbo som han skrev
Senast redigerat av _Performance_ (4 januari 2012)
jag körde in med min chippad och uppställt ladd till 0.9 och han provkörde den och så, och jag har runt 200hk så jag har lite mer än 20% mer effekt men dom antydde inte på nått
Jo, för det är jämnförbart med en stor turbo och ett ormbo till grenrör. Ingen bryr sej om chippade boxar och uppställt laddtryck. Den ser inte trimmad ut, och den går ju inte som en raket heller. Finns ju inget och bry sej om. ända dom koncentrerar sej på är väl kapade fjädrar om det kommer in en volvo.
performance - jo de är ju sant, men brukar dom öppna huven då och kolla? :o jimmzzan - jo du har en poäng där
snor din tråd lite ricky, men vad gör extraktorn för skillnad mot orginal, är de mer flöde eller dylikt? vet de ger mer effekt men på vilket sett? ny inom motor så lite fundersam
Självklart öppnar dom huven, dom kollar ju batterifästningen och lite annat .. Extrator flödar mycket bättre än original, och med bättre flöde blir det inte lika varmt. Original grenrör brukar bli jävligt röda fort, Sen är det ett riktigt gjort extraktor så får du ju bättre respons på laddet och lite sånt
Senast redigerat av _Performance_ (4 januari 2012)
man behöver nog ha lite tur skulle jag tro , beror nog på vem som besiktar osv...... men det finns inte sådana grenrör som är som original men portade osv. ? så att turbon hamnar "nere monterat" som original. och sen dra någon värme plåt över.. ? fast kanske blir trångt, men tänkte att då kanske de inte syns lika mycket just a thought!
Självklart öppnar dom huven, dom kollar ju batterifästningen och lite annat .. Extrator flödar mycket bättre än original, och med bättre flöde blir det inte lika varmt. Original grenrör brukar bli jävligt röda fort, Sen är det ett riktigt gjort extraktor så får du ju bättre respons på laddet och lite sånt
men den killen som besiktade min öppnade aldrig huven :o
jaha okej, skulle jag behöva till min för mitt grenrör blir varmt om jag bara gör några rediga gaspådrag :o
Självklart öppnar dom huven, dom kollar ju batterifästningen och lite annat .. Extrator flödar mycket bättre än original, och med bättre flöde blir det inte lika varmt. Original grenrör brukar bli jävligt röda fort, Sen är det ett riktigt gjort extraktor så får du ju bättre respons på laddet och lite sånt
men den killen som besiktade min öppnade aldrig huven :o
jaha okej, skulle jag behöva till min för mitt grenrör blir varmt om jag bara gör några rediga gaspådrag :o