3882
Sök

Pris för att Laga stenskott?

46 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#1
Någon som vet nåt billigt ställe i sthlm där man kan laga stenskott?

Jag har 4 st på vindrutan. "Carglass" tar 1000 kr för stenskott nr 1, 450 kr för stenskott nr 2 och 250 för dom två minsta.

Nästan 2 lax för att fixa stenskott känns lite väl mycket. Jag skulle vilja fixa ett billigt för att sen ta det via försäkringen, då lagar dom 3 stenskott kostnadsfritt.

Forummoderator
17 903 Inlägg
21 april 2011
#2
Beeman skrev:
Någon som vet nåt billigt ställe i sthlm där man kan laga stenskott?

Jag har 4 st på vindrutan. "Carglass" tar 1000 kr för stenskott nr 1, 450 kr för stenskott nr 2 och 250 för dom två minsta.

Nästan 2 lax för att fixa stenskott känns lite väl mycket. Jag skulle vilja fixa ett billigt för att sen ta det via försäkringen, då lagar dom 3 stenskott kostnadsfritt.
Har du halvförsäkring eller mer brukar självrisken ligga på nån hundralapp. De vill ju inte byta rutan för dig...

Mvh
Alexander

EDIT: Såg nu att du själv skriver att förs. tar det. Vad är problemet?
Senast redigerat av Dieselsmurfen (21 april 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

46 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#3
Om man går via försäkringen så lagar dom ej en ruta med fler stenskott än 3. Jag var hos carglass igår och han sa att han inte fick laga mer än 3. Min hade ju som sagt 4 och då kunde han inte hjälpa mig alls.

Forummoderator
17 903 Inlägg
21 april 2011
#4
Beeman skrev:
Om man går via försäkringen så lagar dom ej en ruta med fler stenskott än 3. Jag var hos carglass igår och han sa att han inte fick laga mer än 3. Min hade ju som sagt 4 och då kunde han inte hjälpa mig alls.
Då är jag med. Har du kollat vad det går på att ta hela rutan via försäkring?

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

46 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#5
Nä, men jag tror det skulle gå på minst 1500 kr.
Jag tänkte att jag kanske kan laga ett stenskott, då är det bara 3 kvar sen och då kan man ju gå via försäkringen och få resterande stenskott lagade gratis.

Känns som en idé men har någon ett bättre förslag så får ni gärna skriva. Finns det inget ställe som tar typ en hundring för ett stenskott?

10 Inlägg
7 mars 2013
#6
Hoppas inte det försvinner pga. egenreklam, men det kändes relevant att tipsa om att vi på Mobilglas kan laga ett stenskott på en oförsäkrad bil för 500:- inkl. moms.

Jobbar med bilglas på http://www.mobilglas.se/

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
7 mars 2013
#7
Har dom någon begränsning för antal lagningar per år, eller bara 3 åt gången? Du kan ju laga 3, sen åka en månad och då är ju risken stor för nya stenskott..

/Mattias


Sök