3278
Sök

bilen startar inte

51 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
bilen startar inte,ska köpa en volvo 744 gl-90,, den går inte ,, han säger att d e någe jordfel t bränsle relät?,så had ehan lyckats kvadda tändlägesgivarens fäste?hmm kan d va så att d e styrboxen? lr kan d bara va någe jord fel,, han sa att d va vanligt på den modellen? nån som kan volvo?

jag Gasar tills det rasar

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 augusti 2006
Hej, gillar inte volvo men jag vet det att ena pumpen brukar slockna... Är det fel på jordningen så tar man bara en bygel så märks det om han ljuger lr inte...

21 761 Inlägg
2 augusti 2006
Tändlägesgivaren brukar vara en svag punkt på Volvo, kanske på andra bilar också men det vet jag inte. Pumprelät är ytterligare en svag punkt, jag har själv fått laga det på min 240-86.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
3 augusti 2006
Kanske är ensam eller en av få, men bläcken till reläsäkringen i elcentralen var lite mysko på min 240 GLT 84.  De brände sönder säkringen (bytesintervall på ett par tre månader.) så jag fick byta p.g.a. dålig kontakt. Det var alltså inte "ledaren" i säkringen som smälte av, utan plasten eller vad det är för material. Hittade inte porslinssäkringar som numera tycks vara utrotade..

12 Inlägg
3 augusti 2006
Tjena öppna motor huven kolla vid vänster skärm (passagerar sidan)
Det sitter ett relä där i mitten svart ca 5-7 cm långt som är väldigt vanligt att det ärjar ihop
Har fixat 4 stycken 740 med detta felet
OBS pumpen går fortfarande men detta relä styr typ öppningen/jordningen utav spridarna

Mvhh Magnus Pettersson
Mp Trim & styling

Sök