2785
Sök

Hur drar man strömkabeln på Saab 900?

263 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Hallå

Köpt ny bas å steg idag och ny strömkabel måste dras. Drog aldrig den förra se vet inte riktigt vilken väg man skall ta då va.

Nån som har förslag hur man skall görat på bästa å smidigaste sätt?

168 Inlägg
26 april 2011
Från batteriet, upp till säkringslådan, plocka bort lådan så finns gummigenomföring där, ta bort kåpan under ratten och dra kabeln genom genomföringen, sedan är det bara att ta bort tröskelskydden ( de svarta plastskydden) och lägga kabeln där bakom, sedan vidare upp under baksätet och så är det bara att lägga den under sätet bak i bagaget, lättare bil finns knappt att dra kabel i! smile Lycka till!

263 Inlägg
263 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Har inte dragit den än, skall göras idag då va. Nått speciellt man skall tänka på?

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 april 2011
Att inte dra ström och lågnivå tillsammans, för då kommer du garanterat få störningar i ljudet.

Viktigt är även jorden! Skruva gärna loss ena bälteshållaren, slipa ordentligt i plåten och rengör bulten och fäst den ordentligt där!

Första kabeln du ansluter ska alltid va jord, och sista kabeln ska va plus (om du har säkringen i dvs.)

Säkringen sätter du max 30cm från batteriet.

263 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Okaj, skall dock dra strömkabeln först för de är de tråkigaste tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 april 2011
Men tillsammans menade jag att du inte ska dra dom på samma sida av bilen! Så enklast är att dra ström på förarsidan (eftersom du har batteriet där och bra genomföringar i torpedväggen), och lågnivå på passagerarsidan.

263 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Ajjemän wink precis så jag har gjort då va.

263 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Hehe dragit en 20mm2 kabel nu å jorden e lika tjock så skall nog allt duga.

Dock måste jag iväg å köpa högtalarkabel, vilken tjocklek skall man ha till en L3 Kicker bas?

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 april 2011
Om du inte har enorma mängder med effekt (vilket jag inte hoppas med tanke på dina kablar), så ska det nog räcka mer än väl med 1,5-2,5mm² kabel till basen.

263 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Okaj då vet jag vad jag skall köpa.

Kommer bli ungefär 800w i effekt så kablarna e perfekt då va:)

Sök