Att det slirar kan bero på att remmen är sliten och behöver bytas börja med att byta rem är vad jag skulle ha gjort och hjälper inte det så byter man spännrullen
Bra råd är att starta en ny tråd då den här tråden handlar om kopplingen, att byta inriktning i tråden blir bara förvirrande.
gud allså vad du ska märka ord med har jag inte glömmt en pungkt med eller
Men du kanske ska gå en Läsförståelse kurs eller iallafall försöka läsa dom svar som ges. Att du inte kan stava har vi förstått men du verkar inte förstå svaren heller.
Vad är problemet? Köp en mekhandbok eller sök efter en genomgående guide på saabturboclub.com
Du kan inte, jag repeterar, du kan inte spänna drivremmen då detta görs automatiskt. Det är ny remm och kanske nya remhjul som gäller.
Svara inte förens du läst texten ordentligt och förstått vad jag menar.
okej men då ska jag skaffa dom delarna. Men du kanske inte vet vad en dysläktiker är ? så är det man har svårt med läs och skriv svåreheter ? det förstår du ?
Hej jag har en saab 9000 I som koplingen har gått jag undrar vart sitter den så man kan byta ut den och vad kan det va mer för fel om komplingen är intryckt hellt i botten och inte släpper tillbacka vad kan det va då finns det nån här som kan hjälpa mig med dom här frågerna ???????
Nu vet jag inte riktigt vad som svarats på i den här tråden, men jag skriver vad jag tror behövs... Om kopplingspedalen fastnar nere, så är det säkert huvud-kopplingscylindern, och den är mycket lätt att byta eftersom den sitter precis vid pedalerna inne i bilen! Mycket vanligt fel på 9000. Köps på saab för ca 1500 kr.
Allså den händer inget när jag trycker på den allså den koplar inte alls som den ska trycker jag ner den så är det som det inte finns nåt motstånd eller nåt vet inte hur man ska förklara
Vilka fantastiska personer som skrivit i denna tråd, kul läsning. 5/5 toasters i humorkategorin när man läser inläggen. Fråga någon muntligt, verkar vara lättare för dig att förstå då.