3664
Sök

Ändrar fråga. Erfarenheter om opel calibra?

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
nej dom ser inte så bra ut ,, smaksak men dom går att få en bit över 200hk utan att behöva göra så mkt . tänkte mer på de .

men jag skulle hellre ta en 16v calibra .
annars hade de vart fint att få tag på en calibra v6 billigt med lite småfix .

de enda jag vet om v6an är att de tar jävligt mkt för o byta ac kompressor på dom "opel" .
trro de gick på 8-9 000kr för en kille i stan .

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
kolla in calibran här på garaget.org ser ganska fin ut , dock en 8v . men du kan ju kolla vad han gjort med sin för o få ut en del hk
han heter calibra_nox

Biltokig flicka
126 Inlägg
4 augusti 2006
Dom erfarenheter jag har av calibra är att motorn är ett underverk, kan plågas hur mycke som helst wink
Gillar man styling e ju calibran en utmärkt bil, finns typ hur mycket som helst!

finns inga direkta fel på 16V modellen, bara vanliga stildelar, som vilken bil som helst. behöver man hjälp finns alltid calibrateamsweden.se

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 augusti 2006
Jag har då ägt en Calibra och kan varna för rost men det viste du nog redan. Titta i skärmar vid gummi listen som sitter vid dörrtröskeln. Sen har många Calibra ägare problem med att det rinner in vatten under mattan på passagerarsidan.

Sen fattar jag inte varför alla ska kladda i söner tråden med en massa spekulerande.

Vårdare!
60 Inlägg
4 augusti 2006
har som sagt en tendens att rosta i skärmar och under kofångaren bak! det är dom vanligaste rost ställena!
Motorerna är underbara rent ut sagt!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''

1 639 Inlägg
4 augusti 2006
Har inte ägt någon själv men däremot en nära släkting, det var inte annat än problem med den bilen (16v-94) Ramlager, ABS, styrleder, rost... u name it. Bilen kostade mer att reparera under de två år han hade den än vad han gav för den.
Sedan var den redigt slö och fick spö av vanliga familjebilar, så det går nog åt en 4WD turbo om det ska bli lite kul. Håller med om att de går att få riktigt snygga utanpå. Men se till att få en riktigt välskött om du vill slippa strul !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Brum säger bilen.
394 Inlägg
4 augusti 2006
mrcelica skrev:
Har inte ägt någon själv men däremot en nära släkting, det var inte annat än problem med den bilen (16v-94) Ramlager, ABS, styrleder, rost... u name it. Bilen kostade mer att reparera under de två år han hade den än vad han gav för den.
Sedan var den redigt slö och fick spö av vanliga familjebilar, så det går nog åt en 4WD turbo om det ska bli lite kul. Håller med om att de går att få riktigt snygga utanpå. Men se till att få en riktigt välskött om du vill slippa strul !

jag har då hört att det är just 4x4 moddlen man ska akta sig för.. tydligen håller grejerna mycket dåligt.. Sjukt snygg bil för sin tid är det i allfall smile
Senast redigerat av Psychotic (4 augusti 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

30 Inlägg
5 augusti 2006
Bounce skrev:
Ändrar min fråga, Är det någon som har erfarenheter om en opel calibra? endast dom som har ägt/äger en calibra svarar..

jag vill veta kvalitet, vad som lätt går sönder, körbarhet, osv, det ni vet..

Tackar för svar

//bounce

volvo 850 glt är bra saker:)

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
26 augusti 2006
Okej... Först vill jag vara med i diskussionen om "stämpeln" bmw... Är inte heller bmw älskare... Men de beror på att reservdelarna är dyra.. O de är ju stämpeln man ska gå på? Har men ett favorit märke så har man... Men men.. skit samma... Jag har en Calibra som går riktigt bra... O så vill jag protestera mot "mrcelica" om att calibran strular... Visst 4*4 har jag hört att dom kan krångla lite... O 16V är inte direkt slö... Min är iofs lite trimmad men för o va en inte allt för trimmad motor så går den riktigt bra utan turbo... Prob med motorn? Kylningen möjligtviss... Men annars så är de väl inget spec förutom givare o grejer men de är inte så dyrt... Styling? Går o få riktigt snygga... Min kommentar:P

/// SyyHn

Sök