Tjena, har idag 3 slutsteg i bilen, 2000 wrms bassteg, 500 wrms fronthögtalarsystem och ett 300 wrms för bak- och hatthyllehögtalare. Kör med två batterier, ett fram tudor 70 ah (tror jag) och ett biltema 74 ah. Håller på med nytt baslådebygge och då är tanken att lådan bara ska ta upp ca hälften av bagaget så jag har plats för alla slutsteg och extrabatteriet framför så jag kan komma åt lätt för eventuella justeringar och underhåll, sedan ska här läggas över en så kallad beautypanel för att dölja men då är problemet att biltemabatteriet är stort, klumpigt och är vätskefyllt så kan inte lägga det ner och då är det adjöss med byggplanen typ. Tänkte då fråga hur bra såna där gelbatterier speciellt byggda för billjud levererar gentemot ett vanligt bilbatteri? Vill ha så litet batteri som möjligt (måttmässigt, inte strömmässigt ofc), högt och smalt funkar ju för då kan jag ju bara lägga det ner. Såna där värstingbatterier som optima funkar inte i mitt koncept tyvärr då jag har för liten bil för dom ( seat leon halvkombi). Så någon som har tips på ett måttmässigt väldigt starkt batteri för mitt ändamål? Budget säg 2000 kr kanske?
MVH Niklas.
Seat Leon Stella 16V 1,6L 02.