BERNI skrev:
Jag har haft min dumpventil ända sen jag köpte min bil för ca 3månader sen då den satt på när jag köpte bilen. Jag tyckte att det var coolt som fan och älskade pysljudet. man växlade gärna ner när man åkte genom någon tunnel bara för att höra det där ljudet.
Men till det tråkiga, jag har fått utstå en massa kommentarer om dumpventilen och dess pys-ljud.
Jag har fått höra att det är: bonnigt, töntig, onödigt, tattigt, kasst, irriterande, fjortis, pinsamt osv. osv.
Allt detta från familj, vänner, bekanta, okända människor på gatan och tom. flickvännen.
Igår fick jag nog och med en tår i ögat tog jag bort den och monterade tillbaka orginalventilen, Det skumma nu är att efter det så känns det inte lika kul att köra bilen, den går ju lika bra men den känns inte lika "rejsig" som förut. Jag saknar ljudet av dumpventilen på morgonen när man åker till jobbet. Förut så längtade man tills det blev morgon för man visste att man skulle åka till jobbet och man hoppades nästan på att få rödljus i korsningarna så att man fick höra pysljudet när man gasade på när det blev grönt..... detta gällde i stort sett alla korsningar, man stannade vid övergångställen och släppte över folk trots att man hade hunnit köra innan de kom till övergångstället, allt detta för att få höra motorn varva och dumpventilen pysa.
Jag saknar fan min dumpventil men det blev för jobbigt med all kritik man fick för att man hade den.
Är det någon här som har varit med om en liknande situation?
Frågan är,
SKA MAN ELLER SKA MAN INTE HA DUMPVENTIL?
vad är den allmänna inställningen om dumpventiler här?