XooT skrev:
yoppe skrev:
Bränslechip kan du byta i alla 940 turbo/ltt-vinsten är att du kan höja laddtrycket ordentligt utan risk för spikningar.
Bränslechip kan endast bytas om du har sk. guldbox -vinsten är att när laddtrycket blir för högt eller om du byter till större turbo så hänger inte orginal tändchip med byt om du har guldbox och du får en högre tändkurva i kombination med mer bränsle alltså snäppet bättre ändå.
Tackar för ett sådant detaljrikt svar!
Detta medföljer alltså att jag kan få hyffsat mycket mer effekt som då leder till byte av delar...
jag får då ingen "mindre" effekt ökning av enbart chippningen ?
Om du chippar bilen så kan du plocka ut mer effekt utan byte av övriga delar, däremot inga jättesiffror. Dett är inte riktigt min avdelning men jag gissar på att du kan chippa till dig minst 20hk utan att byta en skruv i övrigt.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...