Så är bilen hemma igen :-) Tack SiMo i Östersund med hjälpen. Nu sitter både polerade insuget och ventilkåpan på plats , återstår övrigt i motorrummet och det blir lite att göra i vinter tillsammans med inredning och billjud.
Tack Fredrik för en bra baklucka att jobba vidare på . Detta blir knepigt men spännande. Inget som kanske blir bra men jag får inte idén ut ur mitt huvud utan att prova iaf :-)
Senast redigerat av eastmotorsport (15 september 2011)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Har funderat över billjud ikväll , tagit bort baksätet och kollat. Inte en rostfläck här heller :-) Plockade även av listerna efter sidan. Samma jäkla fina skick här. Och vilken skillnad mot Audi 100an jag hade tidigare där listerna hade rostat inifrån. Kolla dessa; högblank aluminium och allt helt och fint.
Så såg det ut innan jag torkade rent under listerna.... ( bucklan ska åtgärdas så klart )
Nu snabbt avtorkat....
Lite bilder som är bra att ha när jag ska fundera ut lämpligt ljud. Kommer inte att behöva speciellt stort bagage i denna så ända bak till reservhjulsbaljan från ryggstödet kan jag bygga låda , det är ca 400mm.
Senast redigerat av eastmotorsport (15 september 2011)
...inte mkt gjort idag. Först aw far och son på Cuprum Östersund , trevligt :-) sen lite enkel meka ner dörrsidor för att än en gång glädjas över ett fint originalskick.
Har ju nyligen sprayat insidan av dörrarnas nederkanter med tunnflytande rostskydd och det är det som syns nertill på plasten som är genomskinlig. Nu ser man bättre om man enkelt kan klä om dörrsidorna. Vi får se hur det blir med det , ska som sagt ta ett snack med killen som ska hjälpa mig med detta. En lurig skruv satt på dörrhandtaget på framdörrarna , den satt bakom kontakten till backspegeljusteringen.
...nu skiter vi bilen en stund och tar kvällens enda öl...Carlsberg Export i glasflaska . 33cl räcker för mig :-)