3381
Sök

BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....

-sommar ska de va....
942 669 Visningar
Projektet avslutat 22 november 2015
-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Fick samtal igår ;  Ville bara tala om att din nya inredning är färdig för avhämtning , baksäte och dörrsidor .

-Jo jag tackar jag , ska bli spännande, blir nog fredagsuppdrag av det :-)
Senast redigerat av eastmotorsport (26 november 2011)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
En snabb bild bara...Hämtade mitt baksäte och fyra dörrsidor som "Hotrodder-Lelle" klätt om åt mig. Baksätet i samma stil som Porscestolarna :-) , riktigt snyggt tycker jag. Finns några dragningar i vinylen men han tror det går till sig bara man monterat stolen och använder baksätet. Nu återstår att fundera hur jag färgsätter handtagen samt högtalarbaffeln jag bygger till framdörrarna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-73bb424c77f92c77c656581a4eb0a8be.jpg

Darkus
26 november 2011
ojojojoj...stiligt där

Freude am fahren
433 Inlägg
-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Tacka alla :-)  Bilder på dörrsidorna måste vänta lite tills bafflarna är klara. Syns annars lite på bilden dessa också.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Blir en mellandag / helg vad det gäller mekning nu. Var på julbord igår och kroppen vill ha lite vila efter det.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-4b602172a50ab36dc9e3b4f241e1246a.jpg

Freude am fahren
433 Inlägg
27 november 2011
eastmotorsport skrev:
Tacka alla :-)  Bilder på dörrsidorna måste vänta lite tills bafflarna är klara. Syns annars lite på bilden dessa också.

Det var ju dock för att kunna ge förslag på hur du skulle ytbehandla bafflarna som det hade varit bra att se dörrsidorna wink , men jag tror på att klä dem i svart läder. Borde inte vara alltför svårt eftersom de är i två delar.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Fredrik_M skrev:
eastmotorsport skrev:

Det var ju dock för att kunna ge förslag på hur du skulle ytbehandla bafflarna som det hade varit bra att se dörrsidorna wink , men jag tror på att klä dem i svart läder. Borde inte vara alltför svårt eftersom de är i två delar.

oki , den undre delen går nog bra , ganska bra att klä i vinyl men övre delen är svårare....

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Hittade en väska som jag trodde skulle passa fint , tyvärr lite för stor :-(  men jag har andra ideér...

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-9a3a50646092732ef619cb67e130502f.jpg

212 Inlägg
27 november 2011
Tror det vi snackade om när du var förbi på jobbet skulle kunna bli häftigt!

9 116 Inlägg
-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
subdued skrev:
Tror det vi snackade om när du var förbi på jobbet skulle kunna bli häftigt!

Ja det skulle va läckert!

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Är inredningen röd eller är den brun??? Ble riktigt bra det där baksätet du!

Den är brun men en ganska "varm" brunfärg

Freude am fahren
433 Inlägg
27 november 2011
eastmotorsport skrev:
Fredrik_M skrev:
eastmotorsport skrev:

oki , den undre delen går nog bra , ganska bra att klä i vinyl men övre delen är svårare....

På en amerikansk sida enbart för BMW med E46 karossen har jag läst om flera som med lyckat resultat färgat om sin inredning. Går kanske att klä underdelen och färga överdelen svart.

Hittade vid en sökning en här på Garaget som provat och det verkar fungera bra.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=78413

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Fredrik_M skrev:
eastmotorsport skrev:
Fredrik_M skrev:

På en amerikansk sida enbart för BMW med E46 karossen har jag läst om flera som med lyckat resultat färgat om sin inredning. Går kanske att klä underdelen och färga överdelen svart.

Hittade vid en sökning en här på Garaget som provat och det verkar fungera bra.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=78413

Fint , jodå man kan lacka handtaget med vanlig billack och mjukmedel , det funkar bra.  Ska klippa till lite vinyl såsmåningom och prova lite sträckning / limning med hjälp av värmepistol.
Ska innan dess be kompisarna på www.ameus.se att testa en sak också.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Dörrbafflarna har fått sitt första lager av sprutspackel. Får torka ordenligt nu då det blev lite tjockare än väntat och blev en och annan "snoring". Sen efter slipning blir det ett tunnare lager sprutspackel och sen är dom klara för ytskiktet...

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-87adeda914148de90d9480444224c22f.jpg

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
1 410 Inlägg
28 november 2011
ser skit bra ut smile

Sök