Tack för inspiration killar! Fälgar är svårt och splitfälgar sticker iväg i pris så det inte är försvarbart tycker jag. Runt 3000-5000 för bra fälgar med däck är vad det ska kosta och visst finns det en hel del. Men det kommer nog att bli stilrena fälgar som jag förmodligen kommer att renovera / lacka nåt snyggt.
Just nu är det bara funderingar vad och hur den ska fixas.
En bild från stängningen av garaget idag , SuperZundappen ska få ett bredare bakdäck , i övrigt har det blivit en massa skruvning på den Honda VT 600 som byggs om lite cleant åt en kamrat. Tre timmar gick till Audin som behövde service av en baklucka som inte gick att öppna.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Var ut och tog några bilder innan det var dags att knoppa in , blir glad över skicket varje gång jag kollar på nya grejer på bilen. Ska bli kul det här....
Senast redigerat av eastmotorsport (2 juni 2011)
En uppsättning Rondell 7,5x17" är inköpta. Bra et , 22mm och med lite handpåläggning som svarvning av centrumet så jag slipper köra med locket så tror jag det kan bli bra. Testar här utan lock med ett vanligt litet täcklock bara. Kommer förmodligen att lackas. Kompletteras med 20mm spacers bak och 10mm fram gissar jag tillsammans med valsade skärmkanter.
Blev nytt fetare bakdäck ikväll också till Race Zundappen , Metzeler 3.00x17" mot tidigare 2.50x17" Pirelli. Blev sjukt mycket snyggare men det lär gå lite tyngre , tur det finns pulver.... Kolla gärna fler bilder i mitt album :-)
Senast redigerat av eastmotorsport (10 juni 2011)
Provmonterade fälgarna idag. Var det jag orkade göra , är så jäkla förkyld :-) 7,5x17" med et 22 verkar sitta riktigt,riktigt bra. Bak kan jag säkert valsa ut 5 mm och då få dit 10-15mm spacer men fram verkar det sitta bra som det gör. Ska fundera på fälgarna nu men jag kommer att köra utan den stora släta täckkåpan , det är klart. Blir små nätta saker i mitten istället. Men ska nog svarva av anligget där locket suttit så jag får samma radie som på ekrarna. Sen vete sjutton om lack eller vad det blir , är sugen att lacka allt en kulör , kanske äntligen blanksvarta fälgar :-) Är ju inte så lätt att hitta nåt som stämmer mot Opalgröna lacken utan att det ser för klämkäckt ut.
Senast redigerat av eastmotorsport (15 juni 2011)
Fälgar med kant, m-tech 1 paket eftersom det är gamla karossen, lite sänkning så du i land
Blir inget av det mer än sänkning :-) Kommer att vara en "plåtbil" och clea sådan , fälgarna kommer jag att köra med , blir fint på låg bil tror jag. PS Har du din bil på marken med Weitech fjädrarna , vore intressant att se hur pass låg den blev med dom.