Hej, jag ber om ursäkt om jag inte postar på rätt ställe, kollade runt men förstod inte riktigt vart detta kunde passa in. mod får gärna flytta tråden till rätt plats om det är fel.
Till saken, Jag skulle sätta på en dragkrok på min 855:a och upptäckte ganska fort att det inte var så lätt som jag trodde, anledningen var bultarna som satt på bilen. Fyfan vad rostiga dem var, Bilen är från 1997 och har körts i regniga Västsverige så det blir väll så.
Hursomhelst eftersom jag inte är någon van mekare tog det ganska lång tid att bara få bort dessa bultar, vi provade mängder av olika lösningar och tillslut fick vi låna en vinkelslip och rent av kapade av dem och sen borrade ut dem.
Vi har nu löst alla bultar utom en! en vän som skulle "hjälpa" kapade av en fet bult som sitter i balken på vänster sida. när vi började borra upptäckte vi för det första att det var skitsvårt att borra i den vinkeln, och för det andra så böjde sig skruven nu istället inåt. Den var liksom fastsvetsad på en metallplatta inne i balken. Så nu går det inte att borra ut den men likförbannat sitter den där.
Jag har helt slut på idéer, jag har verkligen kört fast. Har ni några tips på hur man tar bort jobbiga sönderrostade gammal bultar? Har ni några tips för denna bult som nu bara viker sig när man försöker borra den?
Om ni inte förstår vad jag menar kan jag säkert återkomma med en bild imorgon, men jag vore mycket tacksam för alla svar ni kan tänkas ge redan nu.
Hur löser en verkstad bultar som är riktigt jobbiga? skall man kanske lämna in den bara för detta? är jag helt körd eller vad.......
Tacksam för svar.