4444
Sök

Eftersnack: Friday Night Meet 6/5 Jakobsbergs Parkeringsgarage

Audi:ot
183 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
En ovanligt trevlig stämning blev det denna gång. Verkar som alla fyllon och poliser var frånvarande för en gångs skull smile

Tummen upp till er som gick runt och plockade upp skräpet efteråt. Till nästa träff kan folk ta hand om sitt skräp själva förhoppningsvis!
Senast redigerat av Kuffe (7 maj 2011)

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
7 maj 2011
Tack till alla som var där igår, det var verkligen kul att se nya ansikten och snacka skit med allihopa.
Gick relativt bra, förutom E30n som lekte på övervåningen, och sierran, men han kom fram personligen och bad om ursäkt smile

Väl mött nästa fredag allesammans, det är ni som gör träffen!

Mvh Andro TNM

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

183 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Rock-Star skrev:
6/4????

oops wink

51 Inlägg
7 maj 2011
Måste tacka för en som vanligt helt perfekt och jättetrevlig träff med massor av trevligt folk!
Jag har gjort ett album med lite bilder ifrån träffen. Jag hoppas att det blir träff nästa vecka och att det kommer massor med folk då igen :-)

här är fotoalbumet: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=15025

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160467/160467-57bd99952ac3a247448be21d55534abb_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160467/160467-15e32152898ccde7096d0948155f8bb3_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160467/160467-4335aa710cbb5ca632a4d9a5447d5855_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160467/160467-7baa9226a621428d695f778710246d59_large.jpg

2 982 Inlägg
7 maj 2011
Galic_Andro skrev:
Tack till alla som var där igår, det var verkligen kul att se nya ansikten och snacka skit med allihopa.
Gick relativt bra, förutom E30n som lekte på övervåningen, och sierran, men han kom fram personligen och bad om ursäkt smile

Väl mött nästa fredag allesammans, det är ni som gör träffen!

Mvh Andro TNM

Det var väl en Silvrig E36a coupe som körde upp som ett as, och ganska snabbt vände han wherever he came from- han insåg förmodligen att ingen blev impad
Senast redigerat av Rock-Star (7 maj 2011)

Finraggare
2 381 Inlägg
7 maj 2011
Ett par funderingar jag har

1) Varför kan man inte slänga sin skit i de sopsäckar vi hängt upp - nu fick jag gå runt och plocka skit för hand
2) Varför vågar ingen fråga om bilarna? Man står och tisslar och tassar som om man lekte ryska posten i femman istället för att gå fram och säga "tjena tjena, vad har du gjort med bilen"?
3) Varför fastnar jag aldrig på bilder med min älskling - man kan ju tro att jag aldrig är där smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

51 Inlägg
7 maj 2011
kameramannen skrev:
Ett par funderingar jag har

1) Varför kan man inte slänga sin skit i de sopsäckar vi hängt upp - nu fick jag gå runt och plocka skit för hand
2) Varför vågar ingen fråga om bilarna? Man står och tisslar och tassar som om man lekte ryska posten i femman istället för att gå fram och säga "tjena tjena, vad har du gjort med bilen"?
3) Varför fastnar jag aldrig på bilder med min älskling - man kan ju tro att jag aldrig är där smile

1, jag bad mina polare sköta sig och plocka upp ordentligt
2. lite gick jag runt och pratade.
3. för att du inte kör japanskt? nej men helt seriöst så har jag inte en aning... jag vet faktiskt inte varför jag har missat att fota den. men igår så hade du så mkt folk runt den. och jag ville inte vara otrevlig och försöka köra bort dom... men är inte det här din bil?: https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160467/160467-02da533cdcc6d47a9eb37f3cb4371fe2_large.jpg

Finraggare
2 381 Inlägg
7 maj 2011
Nja, det är mer exakt min motor smile

51 Inlägg
7 maj 2011
nu tycker jag att du är lite petig...

Finraggare
2 381 Inlägg
7 maj 2011
Eller hade du inte en tillräckligt vid glugg för att få med hela bilen smile

711 Inlägg
7 maj 2011
kameramannen skrev:
Eller hade du inte en tillräckligt vid glugg för att få med hela bilen smile

Size does matter?

Tack för träffen, folk skötte sig bra, förutom lite folk som ska drifta (lockar ju till sig Harry, får folk att klaga på träffarna o.s.v., o.s.v.), folk som inte kan kasta saker i papperskorgen* och folk som ska hålla på och varva och gärna visa att man har ställt in tändningen fel så man får avgassmällar med sin bil. Woho!

* Ett intressant fenomen, som jag tror fysiker borde sätta sig in i. Hur kommer det sig, att när en burk/flaska dricka (vanligtvis alkohol men förekommer även bland alkoholfria vätskor) är inte svårt att bära med sig, men så fort den är tom är den helt plötsligt så tung att man måste kasta den så fort som möjligt.
Samma gäller ciggpaket...

(Om jag inte minns fel har någon annan sagt ovan i en tidigare FNM-eftersnackstråd, men det är värt att repetera)

Finraggare
2 381 Inlägg
7 maj 2011
En annan grej jag gärna vill pusha för:

När ni står i Garaget, försök att kontrollera det där behovet, driften, kraften, kalla det vad ni vill - att varva motorn så det smattrar i rören och smäller så det dånar.

När vi är i garaget är vi på Träff - då träffas vi. Sedan åker vi någon annan stans där vi spänner våra muskler som brunstiga tjädrar och varvar motorerna, eldrar lite gummi och synar våra motståndare för att slutligen göra upp över ett parti schack.

Så håll träffen till träff och annat någon annan stans - folk ringer som tokar efter Harry Haffa direkt på plats - och det vill vi ju inte mmmmmkay?

183 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
kameramannen skrev:
En annan grej jag gärna vill pusha för:

När ni står i Garaget, försök att kontrollera det där behovet, driften, kraften, kalla det vad ni vill - att varva motorn så det smattrar i rören och smäller så det dånar.

När vi är i garaget är vi på Träff - då träffas vi. Sedan åker vi någon annan stans där vi spänner våra muskler som brunstiga tjädrar och varvar motorerna, eldrar lite gummi och synar våra motståndare för att slutligen göra upp över ett parti schack.

Så håll träffen till träff och annat någon annan stans - folk ringer som tokar efter Harry Haffa direkt på plats - och det vill vi ju inte mmmmmkay?

Kul att du nämner det. Så fort det handlar om att göra upp så är det inte en enda som ställer upp sålänge man inte har en överlägsen bil. Ni kan varva era bilar i garaget och dunka baslåda, men mer än så vågar ni inte visa av era bilar wink
Senast redigerat av Kuffe (7 maj 2011)

MDS Montör
112 Inlägg
7 maj 2011
Kameramannen jag vill iaf tacka för din insats att ta soppåsarna igår smile hjälper dig nästa gång wink

7 Inlägg
8 maj 2011
Får väl skylla mig själv, och att jag stod på våningen under utställningen men Qpark grabbarna var tydligen sugna på att dra in lite deg när dem endå kom till träffen för att kika, 300:- fattigare för saknad av p-skiva...

Tänk på det ni som kommer, jag har dock aldrig någonsin tidigare tänkt på p-skiva men av någon anledning var det ju 3-4 Qpark bilar som dök upp..

157 Inlägg
8 maj 2011
Tråkigt att man inte kunde titta förbi jobbade som vanligt.. Men men ska försöka ta ledigt till nästa gång och komma med nya bilen smile

63 Inlägg
8 maj 2011
va inte där den nu men från förra gången störde jag mig på att "trafiken" står helt still för nån har parkerat smart så ingen kommer förbi och folk står med motorn igång medans dom väntar, blir jävla dålig luft i onödan och sås är faktiskt dyrt nu :p
och dessa avgas smällar vissa gör, va där med polarens son på 9 månader som fick vakna och stå givakt i vagnen antal gånger...

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

183 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
b_tech skrev:
va inte där den nu men från förra gången störde jag mig på att "trafiken" står helt still för nån har parkerat smart så ingen kommer förbi och folk står med motorn igång medans dom väntar, blir jävla dålig luft i onödan och sås är faktiskt dyrt nu :p
och dessa avgas smällar vissa gör, va där med polarens son på 9 månader som fick vakna och stå givakt i vagnen antal gånger...

Kan hålla med om att avgassmällarna inte är speciellt charmiga. Däremot förstår jag inte varför vissa tar med ungar och speciellt hundar på träffar och i värsta fall streetrace där det kommer dunkas baslåda, varvas och ibland däckskrikas.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 maj 2011
Kuffe skrev:
kameramannen skrev:

Kul att du nämner det. Så fort det handlar om att göra upp så är det inte en enda som ställer upp sålänge man inte har en överlägsen bil. Ni kan varva era bilar i garaget och dunka baslåda, men mer än så vågar ni inte visa av era bilar wink

Hur gör man upp då? För det här är väl en vanlig hederlig bilträff?

Allt annat hör väl inte FNM till..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök