2357
Sök

Ryckande Golf 2 -92

39 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjena har ett litet men irriterande problem med min Golf 2a -92  1,8 rp motorn

Kör på 4an 50km/tim ca 1300varv så små rycker den ganska mycket.. känns som de har något med tändningen att göra men kan ju typ inte vara de.. Bilen är också besiktad och har inga problem med avgasvärdena. Den startar varje dag och går fint och köra kall och varm, men just när man ska hålla en jämn låg hastighet så rycker den ibland!? 70 km/tim 90 Km/tim inga ryck och går klockrent.

Har kolla tändningen tre gånger och ser bra ut.
Kompprov såg bra ut.
Sprejat alla vakumslangar.
Kollat förgasarfoten såg bra ut.

Nya delar: Tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor, lambdasond, luftfilter, oljefilter, olja


Några förslag? kan de vara något med bränslet?
Alla ideer är välkomna smile

Tack i förhand //Tommy
Senast redigerat av Necra (9 maj 2011)


270 Inlägg
9 maj 2011
#2
Du har väl bytt olja, oljefilter, luftfilter och bränslefilter?

39 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#3
DanneGTV6 skrev:
Du har väl bytt olja, oljefilter, luftfilter och bränslefilter?
Jo olja och luftfilter har jag bytt.. köpa ett bränslefilter också då, men tycker felet borde va mer konstant om de va bensinen


12 Inlägg
9 maj 2011
#4
obalanserade framhjul?

270 Inlägg
9 maj 2011
#5
Skadar ju inte att prova iaf, måste ju ändå bytas

39 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#6
patrik033 skrev:
obalanserade framhjul?
Okej? :o nej de är de inte..


519 Inlägg
9 maj 2011
#7
Skulle tro att det är nå som är strömrelaterat jag, kanske är en dåligt spänd generatorrem som gör att när du inte kör så fort så spänner den sig inte tillräckligt och du kanske därför får för lite ström.


39 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#8
Larschan skrev:
Skulle tro att det är nå som är strömrelaterat jag, kanske är en dåligt spänd generatorrem som gör att när du inte kör så fort så spänner den sig inte tillräckligt och du kanske därför får för lite ström.
Ja de är ju en tanke! dok nya remmar och spänt och fint smile


8 Inlägg
9 maj 2011
#9
Du kan ha samma problem som det är på min bil.. jag har en golf III -97 med elektonisk förgasare. Det är det på din också eller? . Min verkstadsmekaniker sa att det till 99% var förgasaren det var fel på. Han hade sett det felet på flera bilar. Det blir fel i elektroniken i förgasaren så spridaren ger för mycket bensin och då hackar den. Det var rätt kladdigt i förgasaren när jag öppnade där. Meken sa att det är en svaghet på VW och även andra bilmodeller körde den skiten enligt honom som inte riktigt fungerar lika problemfritt som ren insprutare.. På ons ska jag sätta på den nya förgasaren jag köpt. får se om felet försvinner. Har bytt både, rotor, fördelare, tändkablar och tändstift utan framgång..

8 Inlägg
13 maj 2011
#10
Man ska inte alltid lita på mekaniker.. Jag kom till slut på att det kunde vara tändspolen som spökade när meken sagt att det troligtvis inte var den som var felet.. Att köpa förgasaren var att slänga pengar i sjön, nu när det sitter en ny tändspole fungerar golfen bättre än aldrig förr!

39 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
#11
Jasså konstigt de där.. har börja kört mer och mer med golfen nu ja och tycker min går bara bättre och bättre så fundera nästan om de va vatten i tanken bara :o



Sök