3645
Sök

V70R -98 Vad gör man efter steg 3?

13 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har beställt nya tryckslangar då jag hittade en läcka på de gamla. Detta bör ju ge tillbaka mej några förlorade häst, men vad gör jag sen?

Har steg 3 från autotech och 3 tums från turbon. Har väl en hyffsad budget att trimma vidare för men inte riktigt så det känns som steg 4 känns som ett prisvärt alternativ. Vad föreslår ni? smile


8 252 Inlägg
9 maj 2011
#2
Byta ut intercoolern till en i aluminium, en vanlig 40mm modelanpassad duger utmärkt och gör märkbar skillnad. Sen kan man ju bygga ett nytt rör mellan turbo och lmm. Även att byta tryckrör till dragningen där ena röret går rakt över motorn gör en del.

Har du automat så är ju en extra kylare till lådan en bra ide, inte för effekten skull utan för hållbarhet.


25 Inlägg
9 maj 2011
#3
Marlboroman skrev:
Byta ut intercoolern till en i aluminium, en vanlig 40mm modelanpassad duger utmärkt och gör märkbar skillnad. Sen kan man ju bygga ett nytt rör mellan turbo och lmm. Även att byta tryckrör till dragningen där ena röret går rakt över motorn gör en del.

Har du automat så är ju en extra kylare till lådan en bra ide, inte för effekten skull utan för hållbarhet.

Vad bara att denna tråd fans för jag kollar möjligheterna att bygga nya tryckrör och sen byta ic.
när du sa " extra kylare " till lådan menar du att man ska ha en olje kyllare då eller?

8 252 Inlägg
9 maj 2011
#4
SJP skrev:
när du sa " extra kylare " till lådan menar du att man ska ha en olje kyllare då eller?

Ja, en till förutom den som sitter original.


624 Inlägg
9 maj 2011
#5
turbo grenrör spridare kammar etc etc, portning bla bla, listan kan göras ändlös...

who´s the man?

13 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#6
Hur mycket skillnad skulle en bättre intercooler göra då? Vad får man betala för att komma upp i 350/360hk?
tackar!


13 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#7
Har förövrigt manuell låda.


8 252 Inlägg
10 maj 2011
#8
Nitto skrev:
Hur mycket skillnad skulle en bättre intercooler göra då? Vad får man betala för att komma upp i 350/360hk?

5-15hk beroende på situationen, den ger också bättre gassvar. Räkna med minst 30.000:- och uppåt beroende på om man gör jobbet själv, om man köper nya eller begagnade saker och hur seriös man är. För dem effekterna så lär man börja byta vevstakar, turbo, intercooler, spridare, lmmhus, koppling, bränslepump och mappa om.

Men det är ju ingen konst att lägga ut 50.000:- på en sån motor, lämnar man iväg allt jobb så kan man stå där sedan och vara 80.000:- fattigare. Komponentval, eget kunnande, och krav på resultat och hållbarhet styr slutnotan.


13 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#9
Låter som att de får bli en ny intercooler plus en effektmätning för att se om jag tappar effekt på grund av någon komponent smile



Sök