3322
Sök

M5 Front till BMW 525 E34 Touring

344 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
hejsan. nu har man köpt sig en BMW 525 Touring och jag e lite sugen på att göra M5 look iaf en front möjligtvis. nån som vet vart man kan få tag på en sån för hyfsat pris. man e ju inte miljonär tyvärr sad. sen undrar jag om en sån front passar? det borde den väl göra tycker man.

sen undrar jag vilka skillnader det e på en M5 mot en vanlig 525. jag vet ju att det e annat kjolpaket på och så läste jag att det skulle vara bredare huv men det tycker jag inte man kan se nån skillnad. nån som vet kanske?

mvh
Fredrik
Senast redigerat av sunkmaster (9 maj 2011)

344 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
M5 stötfångaren passar. E34 med V8 samt alla motoralternativ from 95 har bred grill/huv.

har du nån bild på nån med bred grill och huv. jag har försökt leta men har inte hittat. jag har iaf inte sett skillnaden. kanske jag som ser dåligt smile

12 086 Inlägg
9 maj 2011
M5 stötfångaren passar. E34 med V8 samt alla motoralternativ from 95 har bred grill/huv.
M5-stötfångare brukar man få för 1000-1500kr. Brukar komma ut en annons dådå på Autopowers annonssida. Finns vad jag vet ingen vettig kopia att köpa ny.

Kolla min bil så ser du en bred grill.
Senast redigerat av JapMax (9 maj 2011)

344 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
M5-stötfångare brukar man få för 1000-1500kr. Brukar komma ut en annons dådå på Autopowers annonssida. Finns vad jag vet ingen vettig kopia att köpa ny.

aha det e sjävla njurarna som e bredare och näbben på huven så att säga? jag tänkte inte så långt. ibland e man lite trög.

men det skulle inte se dumt ut om man hade M-front och den mindre grillen?

12 086 Inlägg
10 maj 2011
sunkmaster skrev:
JapMax skrev:

aha det e sjävla njurarna som e bredare och näbben på huven så att säga? jag tänkte inte så långt. ibland e man lite trög.

Nästan alla M5 har smala grillen, breda grillen kom 95 på M5, samtidigt som alla andra E34 som jag skrev tidigare.

344 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
sunkmaster skrev:
JapMax skrev:

Nästan alla M5 har smala grillen, breda grillen kom 95 på M5, samtidigt som alla andra E34 som jag skrev tidigare.

aha ok. tack så mycket för info. det e alltid kul med lite bilhistoria och olika skillnader. tack tack

Sök