3334
Sök

Vilka kablar ska jag ha till signalhorn? Volvo 740 -90

39 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Ska, för andra gången, fixa tutan, men den här gången blir den inne i motorrummet. Har redan en larmtuta där som inte används, så då tänkte jag dra ny kabel från där tutan sitter nu till larmtutan.

Nu behöver jag bara veta vilka kablar jag ska köpa! Alltså vilken max Ampere det ska vara osv.

21 761 Inlägg
13 maj 2011
Står det hur många ampere larmtutan drar?

Den vanliga tutan på en 240-86 ska tydligen dra 7,5 A och kabelarean är 1,5 mm2 enligt elschemat i Haynes. Jag vet inte om larmtutan på din bil drar speciellt mycket mer, men 1,5 mm2 kabel får iaf avsäkras upp till 15 A och mer än så borde väl inte tutan dra tycker jag. smile

39 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Står det hur många ampere larmtutan drar?

Den vanliga tutan på en 240-86 ska tydligen dra 7,5 A och kabelarean är 1,5 mm2 enligt elschemat i Haynes. Jag vet inte om larmtutan på din bil drar speciellt mycket mer, men 1,5 mm2 kabel får iaf avsäkras upp till 15 A och mer än så borde väl inte tutan dra tycker jag. smile

Har ingen aning hur många ampere den drar, men jag tror det är en sån där billig som man kan köpa på biltema. Alternativ skulle jag väl kunna ta bort larmtutan och sätta dit en annan som man kopplar till.

Tror jag chansar på att köpa en sådan kabel och se om det funkar! Värsta som kan hända är väl att säkringen går? roll

Finns ingen annan snäll människa som har en Haynes för volvo 740 som kan kolla elschemat? smile

Sök