3530
Sök

Klippa eller bita av naglar?

36 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Nu va det såhär att jag och en polare kom in på en jävla diskussion härom dagen.
Så jag tänkte ju att detta ämnet passar ju på garaget big_smile  NOT   , men en kul grej wink

Iaf så enligt honom så va det manligt att bita av naglarna för en kille och jag va tydligen grymt fjollig som klippte naglarna.

Men jag tycker ju då att sitta och gnaga på naglarna är fjolligt  , visst för en liten tös att sitta där och bita.
Men för fan en vuxen man som sitter och gnagar på fingrarna ? Hallå !  Eller? lol

Så tänkte nu höra med er , vad gör ni och vad tycker ni? smile

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
13 maj 2011
Klipper fingernaglarna och biter på tånaglarna. wink

Men skämt åsido så biter jag på fingernaglarna, det är en ovana jag har. Klipper tånaglarna när de blir pinsamt långa..

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

1 101 Inlägg
13 maj 2011
Biter fingernaglarna big_smile blir att man ibland samlar på sig en hög brevid datastolen wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

162 Inlägg
13 maj 2011
Använder vinkelslip.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 maj 2011
Fråga din kompis om han brukar slicka på saker, typ räcken o staket osv. Som man brukar ta på. För dem bakterierna som finns där hamnar bl.a under naglarna.
Senast redigerat av AcesHigh666 (13 maj 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
13 maj 2011
AcesHigh666 skrev:
Fråga din kompis om han brukar slicka på saker, typ räcken o staket osv. Som man brukar ta på. För dem bakterierna som finns där hamnar bl.a under naglarna.

Äh, lite skit håller immunförsvaret på topp.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
13 maj 2011
Plymouth_Plaza skrev:
Använder vinkelslip.

min föredetta svärfar försökte med det en gång. han hade skadat stortån på nått vis så när nageln växte så blev den som en stor klump bara. en dag var han så less på att försöka klippa fanskapet. så då kom han med den briljanta idén att använda vinkelslip och slipskiva.
problemet var dock att den slipade ner "nageln" lite snabbare än väntat... han fick behålla tån iaf.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 maj 2011
Man river ju naglarna såklart, eller "täljer" med en kniv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Random
480 Inlägg
13 maj 2011
te_wik skrev:
Man river ju naglarna såklart, eller "täljer" med en kniv.

Mvh Tommy

+1 Samma här tongue

Muttley
13 maj 2011
Bita är lite svinigt faktiskt. Sjukt äckligt de är under naglar. Antingen river jag av dem eller klipper. Men klipper helst för att slippa att råka riva en nagel så att de drar i huden för de gör för jävla ont.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 maj 2011
Ingen annan som brukar "klösa" av naglarna med den motsatta handen? tongue
Blir lite knivigt när ena handen är klar, och man inte har nå naglar på andra handen att klösa med men.

I slutändan måste man visserligen klippa dom ändå för det är rätt obekvämt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 800 Inlägg
13 maj 2011
Klipper självklart, är inte så nervöst lagd att jag måste bita på naglarna;)

804 Inlägg
13 maj 2011
Klipper. De är för starka för att bita, gjorde det en tid i min ungdom och var tvungen att använda hörntänderna för att komma igenom och kraften som blev när nageln gav efter och tänderna slog ihop skadade tänderna vilket började göra väldigt ont efter ett tag.

1 758 Inlägg
13 maj 2011
Amatörer!
Tricket är att bita så regelbundet och mycket att det aldrig bildas någon kant som skiten kan fastna under.

Muttley
13 maj 2011
schnauz skrev:
Amatörer!
Tricket är att bita så regelbundet och mycket att det aldrig bildas någon kant som skiten kan fastna under.

Kvittar hur ofta och hur korta naglar du har för naglen är ändå riktigt bakterierik. Tänk att du använder nävarna till de mesta i ditt dagliga liv och även torkar dig i -----. Visst fan tvättar man sig men de är ändå räligt att stoppa skit i munnen. suga på fingrarna gjorde man när man var bäbis.
Men de är klart bara min åsikt. Jag tvättar alltid nävarna med sprit när folk har hälsat i hand iallafall smile ja jag är rätt noga när de gäller just när man tar andra i hand.

345 Inlägg
13 maj 2011
Det är väl klart man klipper naglarna. Åtminstone om man är något sånär städad av sig.

Meldem
917 Inlägg
14 maj 2011
Jag brukade klippa naglarna på tårna längs med nageln (så nageln blev rund i framkant), inte så den blev rak i framkant som den ska va enligt min läkare som gav mig 4 st sprutor i vardera stortå när jag hade fått nageltrång. de va sjukt vidrigt och jag tänker bespara detaljerna, men med bedövning nog för att få min tå att spricka så kännde jag fortfarande när han klippte in i nageln, hela vägen till nagelbandet. inte kul.

min poäng:
jag kör samma taktik till händerna, börjar bli ömma svullnader brevid naglarna nu, så har slutat klippa kanterna på naglarna och bara i framkant nu så nageln inte växer in i huden och ger nageltrång, har inte så stor lust att återuppleva den trevliga läkarupplevelsen...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 Inlägg
14 maj 2011
Ni som biter av naglarna, äter ni upp dom sen hehe? Mina slits ner pga min aktiva livsstil. Som en katt ungefär.

1 512 Inlägg
14 maj 2011
Klösbräda cool

Nä, jag varken klipper eller biter, jag river....

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Sök