3570
Sök

Audi a4 1.8t B6 01 kamremshaveri eller ? någon topp till salu eller motor

22 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
hejsan tror min topp gått eftersom min bil bara dog på motorvägen och när ja öppna huvet såg jag att remen på sidan va sliten som fan den hade inte gått sönder den satt kvar men var sliten medans det rann ut kylarvätska och när vi väll tog bort den så hade vattenpumpen gått sönder remen var sliten men var fortfarande på plats, vi bytade rem och vattenpump jag o fassan men den startar ej det låter precis som om den inte har kraft att starta det låter mer som den ger el när jag försöker med täningen, kan det va toppen som gått och ventilerna eller kan det vara att vi inte sattit den i rätt läge efter montering av kamrem, ifall har ni några råd , någon som säljer en billig motor eller topp så ja bara kan byta och det inte blir någon dyr historia vad är bästa lösningen

3 235 Inlägg
15 maj 2011
Remmen kan ha kuggat, och då är risken stor för ventilsallad. Det kan också förklara varför bilen plötsligt dog. Du får kolla markeringarna för att vara säker på att remmen sitter rätt, och sen komtesta.

22 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
var sitter markeringarna då

3 235 Inlägg
15 maj 2011
På alla kamdrev finns markeringa (hack i ytterkanten) som ska lajnas upp mot markaringar på topp/block. Jag vet inte hur det ser ut just på din motorn, så någon kunnig får svara på det. Alt kan du googla, finns säkert info med bilder på nätet.

296 Inlägg
16 maj 2011

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

22 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
oo intressant tack för hjälpen

Avstängd
10 388 Inlägg
17 maj 2011
En verkstadshandbok borde vara bland det första man köper när man skaffat en bil som man tänker behålla "ett tag".

Hoppas det löser sig dock

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök