3492
Sök

Lacka original kjolarna/spoiler på 940??

4 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Hej! Har lite funderingar kring lackning. På en del volvo 940 är kjolarna och spoilern lackade original men på en del är dom inte alls lackade, och då undrar jag om man kan lacka dom olackade kjolarna och spoilern så att dom blir lika som dom som är lackade original? Om det är någon som har gjort det, var det svårt? hur ska man gå till väga? wink

1 168 Inlägg
18 maj 2011
jag vet inte riktigt vad du snackar om men jag misstänker att du vill lacka så det ser ut som du har list ovanför kofångaren? maskera och lackera, därimot lär färgen släppa efter ett tag.

4 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Jag vill att bak och fram spoilern ska se ut som på din bil, att dom är vita ner till och svarta upptill

http://www.garaget.org/?car=202653&image=2233037

Min tanke va att lacka om dom så att dom blir som dina, så här ser spoilern ut som jag tänkte lacka:

http://www.howtopdf.com/wp-content/uplo … manual.jpg

Är kanske lite otydlig big_smile

266 Inlägg
18 maj 2011
plocka bort stötfångaren samt bakkofångaren. Maskera upp det som ska vara svart fortfarande.
Plastprima en gång med plastprimer och sen en jävla massa färg så kommer det att bli bra.
Gjorde så på min Volvo 940 och resultatet blev bra, kolla får du se.

1 168 Inlägg
18 maj 2011
SEH skrev:
Jag vill att bak och fram spoilern ska se ut som på din bil, att dom är vita ner till och svarta upptill

http://www.garaget.org/?car=202653&image=2233037

Min tanke va att lacka om dom så att dom blir som dina, så här ser spoilern ut som jag tänkte lacka:

http://www.howtopdf.com/wp-content/uplo … manual.jpg

Är kanske lite otydlig big_smile

Jaha! gör såsom du fick som svar, plastprimer och sedan grundfärg och sedan bas smile

4 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Tack för svaren!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 maj 2011
JohanRehn89 skrev:
plocka bort stötfångaren samt bakkofångaren. Maskera upp det som ska vara svart fortfarande.
Plastprima en gång med plastprimer och sen en jävla massa färg så kommer det att bli bra.

Onödigt jobb att demontera kofångarna

Jonas

266 Inlägg
18 maj 2011
Volvo_Mannen skrev:
JohanRehn89 skrev:

Kanske det, beror helt på vilket resultat du vill ha och hur mycket du vill maskera.

266 Inlägg
18 maj 2011
SEH skrev:
Tack för svaren!

Varse

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 maj 2011
JohanRehn89 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
JohanRehn89 skrev:

Kanske det, beror helt på vilket resultat du vill ha och hur mycket du vill maskera.

Maskera av själva bilen går fort och är inte speciellt svårt, och inga potentiellt rostiga bultar att lossa, sen ser jag inte varför det skulle bli ett sämre resultat att lacka på plats

Jonas

266 Inlägg
19 maj 2011
Volvo_Mannen skrev:
JohanRehn89 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Maskera av själva bilen går fort och är inte speciellt svårt, och inga potentiellt rostiga bultar att lossa, sen ser jag inte varför det skulle bli ett sämre resultat att lacka på plats

Så du menar att krypa runt på golvet o lacka kofångaren är lika bra som att lacka kofångarna när du kan stå upprätt o lacka den?

4 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Jag tycker att det låter bättre att plocka bort kofångaren, så jag tror att jag ska prova med det.

Sök