Hej! Har lite funderingar kring lackning. På en del volvo 940 är kjolarna och spoilern lackade original men på en del är dom inte alls lackade, och då undrar jag om man kan lacka dom olackade kjolarna och spoilern så att dom blir lika som dom som är lackade original? Om det är någon som har gjort det, var det svårt? hur ska man gå till väga?
jag vet inte riktigt vad du snackar om men jag misstänker att du vill lacka så det ser ut som du har list ovanför kofångaren? maskera och lackera, därimot lär färgen släppa efter ett tag.
plocka bort stötfångaren samt bakkofångaren. Maskera upp det som ska vara svart fortfarande. Plastprima en gång med plastprimer och sen en jävla massa färg så kommer det att bli bra. Gjorde så på min Volvo 940 och resultatet blev bra, kolla får du se.
plocka bort stötfångaren samt bakkofångaren. Maskera upp det som ska vara svart fortfarande. Plastprima en gång med plastprimer och sen en jävla massa färg så kommer det att bli bra. Gjorde så på min Volvo 940 och resultatet blev bra, kolla får du se.
Onödigt jobb att demontera kofångarna
Kanske det, beror helt på vilket resultat du vill ha och hur mycket du vill maskera.
Onödigt jobb att demontera kofångarna
Kanske det, beror helt på vilket resultat du vill ha och hur mycket du vill maskera.
Maskera av själva bilen går fort och är inte speciellt svårt, och inga potentiellt rostiga bultar att lossa, sen ser jag inte varför det skulle bli ett sämre resultat att lacka på plats
Maskera av själva bilen går fort och är inte speciellt svårt, och inga potentiellt rostiga bultar att lossa, sen ser jag inte varför det skulle bli ett sämre resultat att lacka på plats
Så du menar att krypa runt på golvet o lacka kofångaren är lika bra som att lacka kofångarna när du kan stå upprätt o lacka den?