te_wik skrev:
it_mutt skrev:
te_wik skrev:
Alltså ta reda på saker innan du börjar skriva. Det finns den varianten som har Volt, Oljetemp och oljetryck. Sen finns det dom som har Klocka (analog), oljetryck och oljetemp!
Behöver du bildbevis?
Mvh Tommy
Ja, jag säger inte att det inte finns, men den tillhör inte vanligheten (ENLIGT MIG), av låt säga kanske 100 bilar som jag sett med extramätarna, har jag sett voltmätare i kanske 5.
Sen kan jag då tillägga att jag sett med både klocka och voltmätare (säger dock inte ett litet knyst ens om huruvida det är standard eller egensnickrat)
Nu är det ju iofs inte det som är saken, utan huruvida kombiinstrumentet han har är original eller inte, och huruvida klocka/voltmätaren fungerar är inte heller det problemet.
Men, då kan vi väl säga såhär, att vattentemp-mätaren inte fungerar är väl ett, enligt min erfarenhet, ganska vanligt fel däremot. Sen kan det givetvis handla om givaren, och instrumentet i sig
Eftersom han skriver att oljetrycksmätaren fungerar så är det nog inte utbytt kombiinstrument eller så har någon kopplat in den efteråt. Men vi lämnar det.
Ja, att tempmätaren krånglar är allt annat än ovanligt. Oftast brukar dom visa fel, men att den är stendöd är nog mera ovanligt?
Har trådskaparen acc i sin bil kan han få fram kylvätsketempen på displayen, fungerar det där så är det inte givaren som är trasig iaf, ett lätt sätt att kolla det.
Mvh Tommy
Ja, hur det är på det stora hela med tempen vet jag fakitskt inte, i 2 av 4 C4:or har det varit heldött, i den 3e fungerade den när det kände för det, och i den 4e, så visade den då, som du säger, fel.
Kan ju då tipsa om tyska ebay för en ny (priset ligger betydligt lägre där, vilket kanske inte heller är en nyhet)
-- Edit--
sorry för DP
Senast redigerat av it_mutt (19 maj 2011)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!