3375
Sök

Bmw turbo registering. 320i

191 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#1
Tja jag ska turbo konvertera min e36 316/318 har köpt en krockad 320 jag ska ta allt från motor mm bromsar, fjäderben. Men har fått höra att det är svårt att få igenom dom. När det inte finns några bmw turbo bilar nästan. Måste man regga dom som ombygge lr hur ska man göra någon som gjort detta. Ska ta ut 300-400hk från den.

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 maj 2011
#2
Flytta till Finland eller släng i en motor som har snigel original.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

918 Inlägg
21 maj 2011
#3
_Lager skrev:
Tja jag ska turbo konvertera min e36 316/318 har köpt en krockad 320 jag ska ta allt från motor mm bromsar, fjäderben. Men har fått höra att det är svårt att få igenom dom. När det inte finns några bmw turbo bilar nästan. Måste man regga dom som ombygge lr hur ska man göra någon som gjort detta. Ska ta ut 300-400hk från den.

Man får inte turbokonv en motor efter 1975(?)
Senast redigerat av WoozyDozz (21 maj 2011)


191 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#4
jo nog får du det. Men du får nog inte rega den som den bilen den är. Måste nog rega den dom ombygge.

191 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#5
Vill veta går det att få igenom den ? lr kommer jag få massa problem.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
3 354 Inlägg
21 maj 2011
#7
_Lager skrev:
jo nog får du det. Men du får nog inte rega den som den bilen den är. Måste nog rega den dom ombygge.

Hjälper nada. Enda det gör är att du får sätta i en ev starkare motor än bilen är godkänd för om det uppfyller massa andra saker som effekt/vikt förhållande.
Krävs mer än vad gemene person princip har för att kunna lagligt få trimma en motor.
Senast redigerat av Seth (21 maj 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 maj 2011
#8
Det ända som hjälper är att ta en orginal turbomotor, du kan inte få avgascertifikat på en moddad motor. Den ända BMW tubospisen jag känner till satt i BMW 745 på 80-talet, dyr & svår att hitta, dessutom för gammal för att slänga i din bil. Så om du absolut ska ha turbo i din BMW så lär du få ta en motor av annat fabrikat.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

191 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#9
alltså inte en bmw motor.

1 867 Inlägg
22 maj 2011
#10
Bara bytet från fyra till sex cylindrar är så mycket jobb att det där inte kommer vara värt det.

Det här har ältats så många gånger, det gåååår inte att regga en 316 med sexa och turbo.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

918 Inlägg
22 maj 2011
#11
_Lager skrev:
alltså inte en bmw motor.

Om du inte vill lägga en massa pengar på en motor som sitter i ex denna. http://www.garaget.org/?car=239553


1 867 Inlägg
22 maj 2011
#12
En variant som faktiskt funkar, byt över chassinumret från in 320, stoppa ner en B230FK(Volvo 940 lättryckare bl.a), så kan du åka in på svensk lotteritjänst(bilprovningen) och registreringsbesiktiga den med bytt motor.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 maj 2011
#13
Koop skrev:
En variant som faktiskt funkar, byt över chassinumret från in 320, stoppa ner en B230FK(Volvo 940 lättryckare bl.a), så kan du åka in på svensk lotteritjänst(bilprovningen) och registreringsbesiktiga den med bytt motor.

Jag skulle tro att du har rätt, men att stoppa ner en B230 i en BMW är fan lite oheligt... smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 867 Inlägg
22 maj 2011
#14
Mjo, men det är en av få lösningar som fungerar bra om man vill kunna pysa med dumpventilen utanför korvkiosken i hultahult, helt lagligt!

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

191 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
#15
Ok tack har redan löst det,Koop inte är det så mkt tid att byta till 6cyl i en 4 cyl. en helgs jobb.


Sök