Glesmark skrev:
Fick uppfattningen att din turbo rasat, så då är det väl renovering som gäller antod jag?
Men nu verkar andra spekulationer flyta omkring.
det är lite allt möjligt...körde lite hårt igår..ställde upp laddtrycket 0,7-1 bar sedan ställde ner det efter stund till 0,6.
de första jag märkte var att han tickade, sen att efter stund började han bluddra och gå ojämnt vid låga varv( ryckigt ) fast vid högre varv gick han bättre o inget ojämnt knappt, kollade sedan att dumpventilen tryckte ur olja, och att de var olja kylarburken.
lösning?
vad andra skrivit så förstår jag med att topplocksningen har gått, kollade med en mekaniker igår och han sa att anledningen till dumpen trycks ur sig olja o olja kylarburken är att lagrerna i turbon har gått ?
så jag undrar hur jag ska göra,...
byta topplockspackning o plana toppen?
byt turbo?
byta tätningar till oljerören?
byta grenrörspackning?
byta olja o filter?
byta glykol
byta kopparbrickor till oljerören? ( tätningar )
byta dämpgummi så han sluta ticka?
eller rent av byta motor?